Bejvávalo.cz
nejnavštěvovanější český server věnovaný historii
Rubrika: ŽELEZNICE
Jak se v minulosti odklízel sníh ze zasněžených kolejí v Alpách?
Velké závěje sněhu na kolejích umí být velmi nebezpečné. Článek z roku 1903 vám přiblíží, jak se tehdy zapadané koleje čistily ve švýcarských Alpách.
Illustrovaný svět 1903, autor neuveden.Nová elektrická lokomotiva Siemens
Historický článek z roku 1913 vám představí zajímavou a svým způsobem i pohlednou novou elektrickou lokomotivu z německé továrny Siemens-Schuckert.
Epocha 1913, autor neuveden.Chcete vědět jak rychle jede váš vlak? Tak zaplaťte!
Zjistit rychlost jedoucího vlaku je dnes snadné, stačí nám k tomu mobil s GPS a vhodná aplikace. Ale i před dobou mobilů byli lidé zvědaví na to, jakou rychlostí jejich vlak právě uhání. Článek z roku 1911 vám popíše zajímavé zařízení, které jim tuto informaci za drobnou minci poskytlo.
Vynálezy a pokroky 1911, autor K. K.Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla
Na válce u parních lokomotiv působí ohromné síly a jejich poškození může za jízdy způsobit vážnou havárii. Článek z roku 1911 vám popíše velmi zvláštní způsob, jakým odolnost válců u parních lokomotiv testovali v Americe.
Vynálezy a pokroky 1911, autor J. Č.Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás
Zajímavé srovnání života Američanů se životem našich předků vám ukáže článek z roku 1904. Myslíte, že to platí i dnes?
Epocha 1904, autor L.Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena
Železnice stále je jedním z velmi důležitých typů dopravních spojení, bez kterého nemohou velká průmyslová města fungovat. Článek z roku 1907 vám podrobně popíše, jak složité bylo rozšířit a modernizovat železniční síť v okolí amerického Pittsburgu.
Epocha 1907, autor neuveden.Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?
Začátky Československé republiky vůbec nebyly snadné. Například Němci s Rakušany nám nezákonně zabavili velkou část naší železniční sítě! Jak vám prozradí text z roku 1919, tak nebýt naší armády a pomoci Srbů, tak to s naší železnicí mohlo dopadnout všelijak.
Jsme svobodni 1919, autor neuveden.Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?
Historický článek z roku 1907 vám přiblíží jedu zajímavou americkou tramvajovou trať, na které si může odpočinout a svézt se její tažný kůň.
Epocha 1907, autor —a.Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?
Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.
Epocha 1897, autor neuveden.Zvláštní druh parní lokomotivy
Motorový vůz známe z místních železničních tratí dodnes, ale viděli jste ho někdy v kombinaci s parní lokomotivou? Přesně takový parní vůz vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor neuveden.