Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Rubrika: ŽELEZNICE

Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě: Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace...

Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě

Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Epocha 1911, autor —a.
Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka: Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce,...

Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka

Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce, se ve městech občas stávají a někdy mají i tragické konce. Přinášíme vám detailní popis jednoho z možných řešení tohoto problému, které bylo začátkem minulého století testováno v Praze.
Epocha 1902, autor A. Svoboda, vrchní inž. městských drah pražských.
Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl : Vyzbrojování našeho válečného loďstva...

Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl

Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Epocha 1911, autor —S.
Turbína místo parního stroje v lokomotivách? : Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit...

Turbína místo parního stroje v lokomotivách?

Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.
Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní : Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém...

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní

Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor —a.
Proč mají parní lokomotivy v přední části velké plechové bočnice? : Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své...

Proč mají parní lokomotivy v přední části velké plechové bočnice?

Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své přední části velké vodící plechy pro usměrnění proudu vzduchu a jak přesně to lokomotivám pomohlo?
Vynálezy a pokroky 1924, autor neuveden.
Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy : Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv...

Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy

Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv velký problém. Řešením byla aerodynamická kapotáž celých lokomotiv, o kterou se pokusili v německé továrně Hentschel & syn.
Epocha 1903, autor — a.
Jak se váží parní lokomotivy : Přesné vážení parních lokomotiv těžkých...

Jak se váží parní lokomotivy

Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km : Když se dnes úřady stěhují do jiného městy,...

Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km

Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva Cornwall : Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s...

Originální parní lokomotiva Cornwall

Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
Epocha 1902, — a.
Listování: předcházející  | 4 | 5 | 6 [ 7 ]  8 další
Celkem 8 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Novinka: kniha Bejvávalo

Kniha Bejvávalo Vám nabízí 111 zajímavých historických článků ze všech oborů, doplněných o původní fotografie, ilustrace, dobové reklamy a kreslené vtipy. K zakoupení v každém dobrém knihkupectví.

Hledání

 



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.

 



Naše další projekty: