Srážka parních lokomotiv jako jedinečná železniční show: Srážka vlaků nemusí být vždy jen tragická…
Srážka vlaků nemusí být vždy jen tragická katastrofa, může to být i součást velké zábavní akce v americkém stylu. Více vám o tom prozradí historický článek z roku 1905.
Neúspěšná celonárodní stávka na železnici, kterou se podařilo zastavit jen díky vychytralému zásahu armády: Přestavte si situaci, kdy vám zaměstnavatel za…

Neúspěšná celonárodní stávka na železnici, kterou se podařilo zastavit jen díky vychytralému zásahu armády

Přestavte si situaci, kdy vám zaměstnavatel za celých dvacet let vůbec nezvýší mzdu, přestože ceny zboží i služeb mezitím stoupají strmě vzhůru. Přesně tato situace vedla k celonárodní stávce železničářů, kterou vám popíše historický článek z roku 1904.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Parní lokomotiva zvláštní spřažené konstrukce, kterou si vyžádala náročná trať ve Francii: Historický článek z roku 1906 vám detailně…

Parní lokomotiva zvláštní spřažené konstrukce, kterou si vyžádala náročná trať ve Francii

Historický článek z roku 1906 vám detailně popíše zajímavou parní lokomotivu s atypickou konstrukcí, která vznikla speciálně pro rychlé tratě s množstvím oblouků a velkým stoupáním.
Vynálezy a pokroky 1906, autor neuveden.
Jak se v minulosti odklízel sníh ze zasněžených kolejí v Alpách?: Velké závěje sněhu na kolejích umí být velmi…

Jak se v minulosti odklízel sníh ze zasněžených kolejí v Alpách?

Velké závěje sněhu na kolejích umí být velmi nebezpečné. Článek z roku 1903 vám přiblíží, jak se tehdy zapadané koleje čistily ve švýcarských Alpách.
Illustrovaný svět 1903, autor neuveden.
Nová elektrická lokomotiva Siemens: Historický článek z roku 1913 vám představí…

Nová elektrická lokomotiva Siemens

Historický článek z roku 1913 vám představí zajímavou a svým způsobem i pohlednou novou elektrickou lokomotivu z německé továrny Siemens-Schuckert.
Epocha 1913, autor neuveden.
Chcete vědět jak rychle jede váš vlak? Tak zaplaťte!: Zjistit rychlost jedoucího vlaku je dnes snadné,…

Chcete vědět jak rychle jede váš vlak? Tak zaplaťte!

Zjistit rychlost jedoucího vlaku je dnes snadné, stačí nám k tomu mobil s GPS a vhodná aplikace. Ale i před dobou mobilů byli lidé zvědaví na to, jakou rychlostí jejich vlak právě uhání. Článek z roku 1911 vám popíše zajímavé zařízení, které jim tuto informaci za drobnou minci poskytlo.
Vynálezy a pokroky 1911, autor K. K.
Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla: Na válce u parních lokomotiv působí ohromné…

Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla

Na válce u parních lokomotiv působí ohromné síly a jejich poškození může za jízdy způsobit vážnou havárii. Článek z roku 1911 vám popíše velmi zvláštní způsob, jakým odolnost válců u parních lokomotiv testovali v Americe.
Vynálezy a pokroky 1911, autor J. Č.
Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás: Zajímavé srovnání života Američanů se…

Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás

Zajímavé srovnání života Američanů se životem našich předků vám ukáže článek z roku 1904. Myslíte, že to platí i dnes?
Epocha 1904, autor L.
Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena: Železnice stále je jedním z velmi důležitých…

Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena

Železnice stále je jedním z velmi důležitých typů dopravních spojení, bez kterého nemohou velká průmyslová města fungovat. Článek z roku 1907 vám podrobně popíše, jak složité bylo rozšířit a modernizovat železniční síť v okolí amerického Pittsburgu.
Epocha 1907, autor neuveden.
Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?: Začátky Československé republiky vůbec nebyly…

Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?

Začátky Československé republiky vůbec nebyly snadné. Například Němci s Rakušany nám nezákonně zabavili velkou část naší železniční sítě! Jak vám prozradí text z roku 1919, tak nebýt naší armády a pomoci Srbů, tak to s naší železnicí mohlo dopadnout všelijak.
Jsme svobodni 1919, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 5 | 6 [ 7 ]  8 | 9 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.