Bejvávalo.cz
nejnavštěvovanější český server věnovaný historii
Rubrika: LETECTVÍ A VZDUCHOPLAVBA
Rok 1925: Budoucnost letectví podle generála Williama Mitchella: vzducholodě a rádiem řízené drony
Národní listy - 1925, autor F. L. I. S.Americký generál William „Billy“ Mitchell je dnes pokládán za jednoho z nejvýznamnějších otců letectva Spojených států. Zajímá vás, jakou budoucnost letadel kdysi tento vizionář předpovídal? Prozradí vám to historický článek z roku 1925.
Rok 1911: Velká modernizace letadla bratří Wrightů, která radikálně zvýšila bezpečnost létání
První letadla trpěla řadou závažných konstrukčních chyb, které ohrožovaly životy pilotů. Platilo to samozřejmě i pro první úspěšné motorové letadlo, které sestrojili bratři Wrightové. Článek z roku 1911 vás seznámí s tím, jakou zásadní bezpečnostní úpravu toho roku bratři na svém letadle udělali.
Vynálezy a pokroky - 1911, autor neuveden.Bylo létání prvními letadly skutečně tak nebezpečné, jak říkají legendy?
Mnoho lidí pokládá piloty prvních letadel za hazardéry, kteří neustále riskovali život a často při leteckých nehodách umírali. Článek z roku 1928 vás seznámí se zajímavou statistikou, podle které ve skutečnosti v začátcích letectví ke smrtelným nehodám docházelo je výjimečně.
Lidové noviny - 1928, autor b. I.Rok 1911: Nečekaný důvod prvního úspěšného letu ing. Kašpara do Prahy
Pardubický rodák ing. Jan Kašpar je znám jako průkopník létání u nás a první člověk, který podnikl úspěšný dálkový let do Prahy. Víte ale, jaký byl skutečný důvod pro jeho let 13. května 1911? Dobový článek vám ukáže, že Kašparovi šlo tehdy i o něco jiného než o samotný rekord.
Osvěta americká - 1911, autor neuveden.Rok 1932: Zavinil pád svého letadla sám Tomáš Baťa?
Tragické letecké neštěstí Tomáše Bati z 12. července 1932 vyvolávalo řadu otázek. Jak a proč se letadlo s Tomášem Baťou na palubě zřítilo? Byla to chyba pilota, nebo za to mohlo počasí? A co se dělo hned po pádu na místě neštěstí? To vám prozradí článek, který vyšel hned následující den po havárii.
Národní listy - 1932, autor neuveden.Rok 1910: Báječné úspěchy prvních pilotů
Dnes pokládáme letadla za běžný dopravní prostředek, který může bezpečně dopravovat cestující na vzdálenosti dlouhé stovky i tisíce kilometrů. Článek z roku 1910 vám ale ukáže svět prvních letadel a odvážných pilotů, kdy se za velký úspěch pokládaly úplně jiné letecké výkony.
Národní listy - 1910, autor neuveden.Rok 1937: Mrazivé svědectví o konci vzducholodě Hindenburg
6. května 1937 celý svět šokovala katastrofa, ke které došlo při letu německé vzducholodě LZ 129 Hindenburg do Ameriky. Dobový článek, vydaný jen pár dní po nehodě, vám nabídne očité svědectví rozhlasového reportéra, který tento zdánlivě poklidný přílet vzducholodě do New Jersey sledoval.
Lidové noviny - 1937, autor Tom.Rok 1930: Testování speciálních padáků pro letecké doručování poštovních zásilek
Není to tak dávno, co byla média plná zpráv o doručování pošty pomocí automatických dronů. Jak vám ukáže článek z roku 1930, tak doručování dopisů i balíků vzduchem není až taková novinka. Jen k tomu tehdy ministerští úředníci plánovali místo robotických dronů využívat speciální padáky.
České slovo - 1930, autor neuveden.Rok 1913: Je rychlejší vlak nebo letadlo? Závod z New Yorku do Washingtonu hledal vítěze
Vlaky a později letadla přinesla do té doby nevídanou rychlost přepravy lidí i nákladů. Který z nich je ale rychlejší? To byla otázka, který tehdy trápila mnohé milovníky moderní techniky. Jeden odvážný letec se na ní pokusil v roce 1913 najít odpověď. Dobový článek vám prozradí, jak to vše dopadlo.
Osvěta americká - 1913, autor neuveden.Letectví v roce 1910: Z čeho se vyrábí letadla?
Dnes se při výrobě letadel používají ty nejmodernější materiály a postupy, zaručující vysokou pevnost při minimální hmotnosti. Z jakých materiálů se ale vyráběla letadla prvních »odvážných mužů na létajících strojích«? To se vám pokusí přiblížit historický článek z roku 1910.
Lidové noviny - 1910, autor neuveden.