Rok 1896: Děsivá železniční tragédie na Sibiři - žena se dvěma děti uhořela před očima svého zoufalého manžela: Železnice je skvělý dopravní prostředek, který…
Železnice je skvělý dopravní prostředek, který umožňuje relativně rychlé a pohodlné cestování i na velmi dlouhé vzdálenosti. Bohužel se ale i na železnici mohou stát nehody s velmi tragickými důsledky. Historický článek z roku 1896 vám přiblíží, jaká tragédie tehdy v Rusku potkala vlak, projíždějící přes zamrzlou Sibiř.
Národní listy - 1896, autor neuveden.
Rok 1910: Železnice propustí všechny ženy, muži totiž pracují lépe a spolehlivěji!: Zaměstnané ženy mají často pověst někoho, kdo…

Rok 1910: Železnice propustí všechny ženy, muži totiž pracují lépe a spolehlivěji!

[ téma: 1910, emancipace, rovnoprávnost, ženy, železnice, zaměstnání, práce ]
Zaměstnané ženy mají často pověst někoho, kdo pracuje spolehlivěji a pečlivěji než muži. Jak vám ale ukáže článek z roku 1910, tak někteří zaměstnavatelé to mohou vnímat úplně naopak. Myslíte, že tehdy šlo skutečně o kvalitu ženské práce, nebo si jen zaměstnavatel „vyřizoval účty“ s pracujícími ženami?
Ženské listy - 1910, autor neuveden.
Rok 1897: Proč skončil průvodčí pod koly svého vlaku? Zapomenul včas objednat oběd: K velké tragédii může někdy vést i zdánlivě…

Rok 1897: Proč skončil průvodčí pod koly svého vlaku? Zapomenul včas objednat oběd

[ téma: 1897, železnice, nehoda, smrt ]
K velké tragédii může někdy vést i zdánlivě zcela bezvýznamné zapomenutí. Tím nejhorším možným způsobem se o tom na vlastní kůži přesvědčil jeden průvodčí na nádraží ve Studénce. Jeho smutný příběh vám přiblíží článek z roku 1897.
Národní listy - 1897, autor neuveden.
Rok 1930: Líbat se na nádraží? Raději ne, za polibek totiž hrozí pokuta!: Rušné nádraží je skvělé místo, kde se…

Rok 1930: Líbat se na nádraží? Raději ne, za polibek totiž hrozí pokuta!

[ téma: 1930, železnice, nádraží, láska, polibek ]
Rušné nádraží je skvělé místo, kde se pořád něco děje. Možná i proto měl Antonín Dvořák tak rád vlaky. Ale v tom věčném ruchu se na nádraží dají dělat i jiné věci, než jen koukat na vlaky - například si projevovat lásku. Článek z roku 1930 vás seznámí se zemí, kde musela „neslušnou“ aktivitu milenců na nádražích začít řešit policie.
Národní listy - 1930, autor neuveden.
Rok 1900: Jak brzdí vlak? Originální test, kterým císař otestoval kvalitu nových vlakových brzd: Rychle a bezpečně zastavit rozjetý vlak je…

Rok 1900: Jak brzdí vlak? Originální test, kterým císař otestoval kvalitu nových vlakových brzd

[ téma: 1900, vlak, železnice, brzdy, bezpečnost ]
Rychle a bezpečně zastavit rozjetý vlak je důležitý úkol a proto je vždy potřeba nový typ vlakových brzd pořádně vyzkoušet. Článek z roku 1900 vám seznámí s originálním a odvážným způsobem, jakým se účinnost nových vlakových brzd tehdy rozhodl otestovat brazilský císař.
Hasičský kalendář rodinný na obyčejný rok - 1900, autor neuveden.
Rok 1937: Nepozorný železničář a jeho štěstí v neštěstí: Práce na železnici je někdy smrtelně…

Rok 1937: Nepozorný železničář a jeho štěstí v neštěstí

[ téma: 1937, železnice, nehoda, štěstí, nádraží, vlak ]
Práce na železnici je někdy smrtelně nebezpečná, protože rozjetá lokomotiva vážící desítky tun prostě neodpouští lidské chyby. Přesto se ale občas i na železnici stane šťastná náhoda, při které se železničář doslova „podruhé narodí“. Jeden takový šťastný případ z Rýmařova vám popíše článek z roku 1937.
České slovo - 1937, autor rk
Železnice v roce 1911: Kde mají v Evropě nejlevnější jízdenky a kde je jízda vlakem nejdražší?: Cestujete rádi vlakem? Libí se vás ceny, které u…

Železnice v roce 1911: Kde mají v Evropě nejlevnější jízdenky a kde je jízda vlakem nejdražší?

[ téma: 1911, železnice, vlak, jízdenky, cena, Evropa ]
Cestujete rádi vlakem? Libí se vás ceny, které u nás platíte za jízdenky? Zajímavý pohled do historie železnice a cen jízdenek vám nabízí historický článek z roku 1911. Navíc tam najdete i informaci o jedné zajímavé cenové akci anglické železnice, která bychom jistě jako cestující ocenili i dnes.
Lidové noviny - 1911, autor neuveden.
Důvody železničních neštěstí? I po sto letech stále stejné!: Často se mluví o problémech, které u nás na…

Důvody železničních neštěstí? I po sto letech stále stejné!

[ téma: 1897, železnice, nehody, bezpečnost ]
Často se mluví o problémech, které u nás na dnešní železnici máme. Jak vám ukáže článek z roku 1897, tak tento stav se ani za více jak jeden a čtvrt století příliš nezměnil. Posuďte sami, co tehdy způsobovalo nejvíce nehod a mimořádných událostí na rakousko-uherské a ruské železnici.
Národní listy - 1897, autor neuveden.
Úplné začátky železniční dopravy na našem území: Česká republika má jednu z nejhustějších…

Úplné začátky železniční dopravy na našem území

[ téma: 1931, železnice, koleje, Lány, koněspřežka, vlak ]
Česká republika má jednu z nejhustějších sítí železničních tratí v Evropě, což nám dnes přináší nejeden problém. Víte ale, jak to všechno začalo? Historický článek z roku 1931 vás seznámí s tím, jak kdysi fungovala koněspřežka do Lán a kdy na ní byly koně vyměněny za parní lokomotivu.
Lidové noviny - 1931, autor —ot.
Rok 1927: Novinka, které zlepší bezpečnost na železnici: Bezpečnosti na kolejích není nikdy dost. Článek…

Rok 1927: Novinka, které zlepší bezpečnost na železnici

[ téma: 1927, železnice, nehoda, bezpečnost ]
Bezpečnosti na kolejích není nikdy dost. Článek z roku 1927 vám představí jednoduché opatření, které mělo snížit počet železničních nehod v Československu.
Národní listy - 1927, autor neuveden.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 12 stránek, zobrazit poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.