Vize budoucnosti železnice z dávných časů: Názor generálního ředitele pošty vás pobaví: Zajímá vás, jakou budoucnost železnici…
Zajímá vás, jakou budoucnost železnici předpokládali vizionáři už v roce 1800, tedy dávno před první koněspřežkou? Nebo jak viděl budoucnosti železnice její největší průkopník George Stephenson a zda se jeho vize dnes splnily? Kromě fanoušků železnice byly ale samozřejmě i její odpůrci, jako třeba německý generální poštmistr. Nejen jeho podivný názor vám nabízí článek z roku 1924.
Lidové noviny - 1924, autor neuveden.
Trik z roku 1900: Jak snadno zjistit rychlost vlaku, ve kterém právě jedete?: V dnešní době, kdy má většina lidí u sebe…

Trik z roku 1900: Jak snadno zjistit rychlost vlaku, ve kterém právě jedete?

[ téma: 1900, vlak, rychlost, matematika ]
V dnešní době, kdy má většina lidí u sebe mobil s GPS navigací, není zjištění rychlosti vlaku žádný problém. Stačí si jen nainstalovat vhodnou aplikaci, která vám to pomocí navigačních satelitů přesně ukáže. Dokázali byste ale určit rychlost vlaku, pokud byste žádnou z podobných moderních možností neměli k dispozici? Historický článek z roku 1900 vám prozradí, jak si tehdy mohli cestující rychlost svého vlaku velmi snadno sami zjistit.
Národní listy - 1900, autor neuveden.
Potřebujeme dálkové železniční linky? Statistika z roku 1929 ukazuje zajímavé výsledky: Česká republika má historicky velmi hustou…

Potřebujeme dálkové železniční linky? Statistika z roku 1929 ukazuje zajímavé výsledky

[ téma: 1929, železniční doprava, vlak, statistika ]
Česká republika má historicky velmi hustou železničních síť. Jak je to ale s využíváním železnice při osobní přepravě na dlouhé vzdálenosti? Historický článek z roku 1929 se zaměřil na to, na jaké vzdálenosti lidé nejčastěji vlakem jezdí. Výsledky tohoto výzkumu jsou zajímavé i dnes.
Lidové noviny - 1929, autor Hd
Rok 1896: Děsivá železniční tragédie na Sibiři - žena se dvěma děti uhořela před očima svého zoufalého manžela: Železnice je skvělý dopravní prostředek, který…

Rok 1896: Děsivá železniční tragédie na Sibiři - žena se dvěma děti uhořela před očima svého zoufalého manžela

[ téma: 1896, železnice, Rusko, Sibiř, požár, smrt, nehoda ]
Železnice je skvělý dopravní prostředek, který umožňuje relativně rychlé a pohodlné cestování i na velmi dlouhé vzdálenosti. Bohužel se ale i na železnici mohou stát nehody s velmi tragickými důsledky. Historický článek z roku 1896 vám přiblíží, jaká tragédie tehdy v Rusku potkala vlak, projíždějící přes zamrzlou Sibiř.
Národní listy - 1896, autor neuveden.
Rok 1910: Železnice propustí všechny ženy, muži totiž pracují lépe a spolehlivěji!: Zaměstnané ženy mají často pověst někoho, kdo…

Rok 1910: Železnice propustí všechny ženy, muži totiž pracují lépe a spolehlivěji!

[ téma: 1910, emancipace, rovnoprávnost, ženy, železnice, zaměstnání, práce ]
Zaměstnané ženy mají často pověst někoho, kdo pracuje spolehlivěji a pečlivěji než muži. Jak vám ale ukáže článek z roku 1910, tak někteří zaměstnavatelé to mohou vnímat úplně naopak. Myslíte, že tehdy šlo skutečně o kvalitu ženské práce, nebo si jen zaměstnavatel „vyřizoval účty“ s pracujícími ženami?
Ženské listy - 1910, autor neuveden.
Rok 1897: Proč skončil průvodčí pod koly svého vlaku? Zapomenul včas objednat oběd: K velké tragédii může někdy vést i zdánlivě…

Rok 1897: Proč skončil průvodčí pod koly svého vlaku? Zapomenul včas objednat oběd

[ téma: 1897, železnice, nehoda, smrt ]
K velké tragédii může někdy vést i zdánlivě zcela bezvýznamné zapomenutí. Tím nejhorším možným způsobem se o tom na vlastní kůži přesvědčil jeden průvodčí na nádraží ve Studénce. Jeho smutný příběh vám přiblíží článek z roku 1897.
Národní listy - 1897, autor neuveden.
Rok 1930: Líbat se na nádraží? Raději ne, za polibek totiž hrozí pokuta!: Rušné nádraží je skvělé místo, kde se…

Rok 1930: Líbat se na nádraží? Raději ne, za polibek totiž hrozí pokuta!

[ téma: 1930, železnice, nádraží, láska, polibek ]
Rušné nádraží je skvělé místo, kde se pořád něco děje. Možná i proto měl Antonín Dvořák tak rád vlaky. Ale v tom věčném ruchu se na nádraží dají dělat i jiné věci, než jen koukat na vlaky - například si projevovat lásku. Článek z roku 1930 vás seznámí se zemí, kde musela „neslušnou“ aktivitu milenců na nádražích začít řešit policie.
Národní listy - 1930, autor neuveden.
Rok 1900: Jak brzdí vlak? Originální test, kterým císař otestoval kvalitu nových vlakových brzd: Rychle a bezpečně zastavit rozjetý vlak je…

Rok 1900: Jak brzdí vlak? Originální test, kterým císař otestoval kvalitu nových vlakových brzd

[ téma: 1900, vlak, železnice, brzdy, bezpečnost ]
Rychle a bezpečně zastavit rozjetý vlak je důležitý úkol a proto je vždy potřeba nový typ vlakových brzd pořádně vyzkoušet. Článek z roku 1900 vám seznámí s originálním a odvážným způsobem, jakým se účinnost nových vlakových brzd tehdy rozhodl otestovat brazilský císař.
Hasičský kalendář rodinný na obyčejný rok - 1900, autor neuveden.
Rok 1937: Nepozorný železničář a jeho štěstí v neštěstí: Práce na železnici je někdy smrtelně…

Rok 1937: Nepozorný železničář a jeho štěstí v neštěstí

[ téma: 1937, železnice, nehoda, štěstí, nádraží, vlak ]
Práce na železnici je někdy smrtelně nebezpečná, protože rozjetá lokomotiva vážící desítky tun prostě neodpouští lidské chyby. Přesto se ale občas i na železnici stane šťastná náhoda, při které se železničář doslova „podruhé narodí“. Jeden takový šťastný případ z Rýmařova vám popíše článek z roku 1937.
České slovo - 1937, autor rk
Železnice v roce 1911: Kde mají v Evropě nejlevnější jízdenky a kde je jízda vlakem nejdražší?: Cestujete rádi vlakem? Libí se vás ceny, které u…

Železnice v roce 1911: Kde mají v Evropě nejlevnější jízdenky a kde je jízda vlakem nejdražší?

[ téma: 1911, železnice, vlak, jízdenky, cena, Evropa ]
Cestujete rádi vlakem? Libí se vás ceny, které u nás platíte za jízdenky? Zajímavý pohled do historie železnice a cen jízdenek vám nabízí historický článek z roku 1911. Navíc tam najdete i informaci o jedné zajímavé cenové akci anglické železnice, která bychom jistě jako cestující ocenili i dnes.
Lidové noviny - 1911, autor neuveden.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 12 stránek, zobrazit poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.