Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   obchod Bejvávalo.cz   •   magazín Příroda.cz   •   originální samolepky Pieris.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na obrázky DraGIF.cz

Kategorie: ŽELEZNICE

Turbína místo parního stroje v lokomotivách? (1922): Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit...
Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
původně vyšlo: Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.
Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní (1907): Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém...

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní (1907)

Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
původně vyšlo: Epocha 1907, autor —a.
Proč mají parní rychlíky v přední části velké plechové bočnice (1924): Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své...

Proč mají parní rychlíky v přední části velké plechové bočnice (1924)

Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své přední části velké vodící plechy pro usměrnění proudu vzduchu a jak přesně to lokomotivám pomohlo?
původně vyšlo: Vynálezy a pokroky 1924, autor neuveden.
Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy (1904): Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv...

Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy (1904)

Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv velký problém. Řešením byla aerodynamická kapotáž celých lokomotiv, o kterou se pokusili v německé továrně Hentschel & syn.
původně vyšlo: Epocha 1904, autor — a.
Jak se váží parní lokomotivy (1901): Přesné vážení parních lokomotiv těžkých...

Jak se váží parní lokomotivy (1901)

Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
původně vyšlo: Věda a práce 1901, autor neuveden.
Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km (1901): Když se dnes úřady stěhují do jiného městy,...

Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km (1901)

Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
původně vyšlo: Věda a práce 1901, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva Cornwall (1902): Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s...

Originální parní lokomotiva Cornwall (1902)

Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
původně vyšlo: Epocha 1902, — a.
Dvojitá parní lokomotiva (1902): Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste...

Dvojitá parní lokomotiva (1902)

Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste mohli spatřit v Mexiku na příkrých svazích Cordiller. Článek z roku 1902 vám přiblíží, jaký byl důvod pro její zvláštní konstrukci.
původně vyšlo: Epocha 1902, autor —a.
První elektrická železnice v Čechách (1904): První českou elektrifikovanou železniční dráhu...

První elektrická železnice v Čechách (1904)

První českou elektrifikovanou železniční dráhu na trase Tábor - Bechyně, kterou zkonstruoval ing. František Křižík, vám představí článek z roku 1904.
původně vyšlo: Epocha 1904, autor J. A. J.
Česká parní lokomotiva serie 229 (1904): Nová parní lokomotiva vyrobená v První...

Česká parní lokomotiva serie 229 (1904)

Nová parní lokomotiva vyrobená v První Českomoravské továrně na stroje, určená pro dopravu osovních vlaků rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Její parametry vám představí dobový článek z roku 1904.
původně vyšlo: Epocha 1904, autor —n.
Listování: [ 1 ]  2 další
Celkem 2 stránky, zobrazit poslední stránku.

Reklama



Hledání


Chcete nás podpořit?

Nakupte v našem retro eshopu! Nákupem v našem obchodu podpoříte chod www.Bejvávalo.cz

Facebook

Reklama



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly sepsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
Nejsou na nich prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

© 2011 - 2017 Bejvávalo.cz - další publikování a šíření obsahu serveru je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.   RSS kanál serveru www.Bejvávalo.cz

  ISSN 2570-690X

Naše další projekty: