Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz

Nová elektrická lokomotiva Siemens

Epocha 1913, autor neuveden.
Nová elektrická lokomotiva Siemens: Historický článek z roku 1913 vám představí...
Historický článek z roku 1913 vám představí zajímavou a svým způsobem i pohlednou novou elektrickou lokomotivu z německé továrny Siemens-Schuckert.
Chcete vědět jak rychle jede váš vlak? Tak zaplaťte!: Zjistit rychlost jedoucího vlaku je dnes snadné,...

Chcete vědět jak rychle jede váš vlak? Tak zaplaťte!

Zjistit rychlost jedoucího vlaku je dnes snadné, stačí nám k tomu mobil s GPS a vhodná aplikace. Ale i před dobou mobilů byli lidé zvědaví na to, jakou rychlostí jejich vlak právě uhání. Článek z roku 1911 vám popíše zajímavé zařízení, které jim tuto informaci za drobnou minci poskytlo.
Vynálezy a pokroky 1911, autor K. K.
Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla: Na válce u parních lokomotiv působí ohromné...

Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla

Na válce u parních lokomotiv působí ohromné síly a jejich poškození může za jízdy způsobit vážnou havárii. Článek z roku 1911 vám popíše velmi zvláštní způsob, jakým odolnost válců u parních lokomotiv testovali v Americe.
Vynálezy a pokroky 1911, autor J. Č.
Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás: Zajímavé srovnání života Američanů se...

Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás

Zajímavé srovnání života Američanů se životem našich předků vám ukáže článek z roku 1904. Myslíte, že to platí i dnes?
Epocha 1904, autor L.
Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena: Železnice stále je jedním z velmi důležitých...

Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena

Železnice stále je jedním z velmi důležitých typů dopravních spojení, bez kterého nemohou velká průmyslová města fungovat. Článek z roku 1907 vám podrobně popíše, jak složité bylo rozšířit a modernizovat železniční síť v okolí amerického Pittsburgu.
Epocha 1907, autor neuveden.
Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?: Začátky Československé republiky vůbec nebyly...

Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?

Začátky Československé republiky vůbec nebyly snadné. Například Němci s Rakušany nám nezákonně zabavili velkou část naší železniční sítě! Jak vám prozradí text z roku 1919, tak nebýt naší armády a pomoci Srbů, tak to s naší železnicí mohlo dopadnout všelijak.
Jsme svobodni 1919, autor neuveden.
Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?: Historický článek z roku 1907 vám přiblíží...

Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?

Historický článek z roku 1907 vám přiblíží jedu zajímavou americkou tramvajovou trať, na které si může odpočinout a svézt se její tažný kůň.
Epocha 1907, autor —a.
Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?: Že se ve větru skrývá ohromná energie, to...

Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?

Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.
Epocha 1897, autor neuveden.
Zvláštní druh parní lokomotivy: Motorový vůz známe z místních železničních...

Zvláštní druh parní lokomotivy

Motorový vůz známe z místních železničních tratí dodnes, ale viděli jste ho někdy v kombinaci s parní lokomotivou? Přesně takový parní vůz vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor neuveden.
Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro: Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se...

Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro

Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se dříve česky říkalo řece Seině. Článek z roku 1901 vám přiblíží, jak se v něm kdysi začalo budovat metro.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 6 stránek, zobrazit poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2018 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty:

Zajímavé odkazy: Webhosting, Aplus Hotel - levné ubytování v Praze

Chcete zde být také uvedeni? Kontaktujte nás.