Kategorie: ŽELEZNICE

Jak se váží parní lokomotivy (1901): Přesné vážení parních lokomotiv těžkých...
Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
zdroj: Věda a práce 1901, autor neuveden.
Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km (1901): Když se dnes úřady stěhují do jiného městy,...

Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km (1901)

Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
zdroj: Věda a práce 1901, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva Cornwall (1902): Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s...

Originální parní lokomotiva Cornwall (1902)

Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
zdroj: Epocha 1902, — a.
Dvojitá parní lokomotiva (1902): Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste...

Dvojitá parní lokomotiva (1902)

Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste mohli spatřit v Mexiku na příkrých svazích Cordiller. Článek z roku 1902 vám přiblíží, jaký byl důvod pro její zvláštní konstrukci.
zdroj: Epocha 1902, autor —a.
První elektrická železnice v Čechách (1904): První českou elektrifikovanou železniční dráhu...

První elektrická železnice v Čechách (1904)

První českou elektrifikovanou železniční dráhu na trase Tábor - Bechyně, kterou zkonstruoval ing. František Křižík, vám představí článek z roku 1904.
zdroj: Epocha 1904, autor J. A. J.
Česká parní lokomotiva serie 229 (1904): Nová parní lokomotiva vyrobená v První...

Česká parní lokomotiva serie 229 (1904)

Nová parní lokomotiva vyrobená v První Českomoravské továrně na stroje, určená pro dopravu osovních vlaků rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Její parametry vám představí dobový článek z roku 1904.
zdroj: Epocha 1904, autor —n.
Elektrická rychlíková lokomotiva (1900): Rychlíková lokomotiva s elektrickým pohonem,...

Elektrická rychlíková lokomotiva (1900)

Rychlíková lokomotiva s elektrickým pohonem, aerodynamickou karoserií a nezávislým zdrojem energie v podobě tendru plného akumulátorů. Přesně taková byla lokomotiva firmy Paris-Lyon-Mediterranée z roku 1897.
zdroj: Věda a práce 1900, autor J.K.
První horská dráha (1901): Legendární velká dřevěná horská na Coney...

První horská dráha (1901)

Legendární velká dřevěná horská na Coney Islandu je dodnes vyhledávanou atrakcí v newyorském Brooklynu. Článek z roku 1901 vám detailně popíše jak to kdysi začalo.
Jedinečný vlak v ZOO v Paříži (1901): Malé výletní vláčky se staly běžnou...

Jedinečný vlak v ZOO v Paříži (1901)

Malé výletní vláčky se staly běžnou součástí dnešních ZOO, kde po zahradě vozí děti a unavené turisty. Naši předci měli v tomto ohledu ale daleko víc fantazie než máme dnes - podívejte se, jakým úžasným dopravním prostředkem byste se v roce 1901 mohli svéz v pařířské zahradě Jardin d'acclimatation.
zdroj: Věda a práce 1901, autor J.K.
Anglická zahradní parní železnice (1909): Parní lokomotivy jistě znáte. Kromě velkých...

Anglická zahradní parní železnice (1909)

Parní lokomotivy jistě znáte. Kromě velkých kolosů vážících stovky tun ale existovaly i jejich zmenšené, plně funkční miniatury. Přinášíme Vám dobový popis trati Westminsterského vévody z roku 1909, sloužící k přepravě šlechtických hostů a zásob.
zdroj: Epocha 1909, autor —a.
Listování: [ 1 ]  2 další
Celkem 2 stránky, zobrazit poslední stránku.

Reklama





Hledání


Reklama

Chcete nás podpořit?

Nakupte v našem retro eshopu,
kde nabízíme například: Nákupem v našem obchodu podpoříte chod www.Bejvávalo.cz

nebo si přidejte
naší ikonu na své stránky.
Bejvávalo.cz
(návod naleznete zde)

Facebook



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly sepsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
Nejsou na nich prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

© 2011 - 2017 Bejvávalo.cz - další publikování a šíření obsahu serveru je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.   RSS kanál serveru www.Bejvávalo.cz

  ISSN 2570-690X

Naše další projekty: