Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz
Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět: Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste...
Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste jí srovnat s rychlostí dávných amerických a francouzských rychlíků, které vám podrobně přiblíží historický článek z roku 1906.
Jak se kdysi testovalo odpružení parních lokomotiv a vagonů: Kvalitní odpružení je u všech dopravních...

Jak se kdysi testovalo odpružení parních lokomotiv a vagonů

Kvalitní odpružení je u všech dopravních prostředků důležité jak pro komfort, tak i pro bezpečnosti jízdy. Jak bylo testováno odpružení dávných parních lokomotiv a vagonů, s tím vás podrobně seznámí článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání: Jízda do strmého kopce po kolejích je pro...

Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání

Jízda do strmého kopce po kolejích je pro běžný vlak vždy problematická. Zajímavým způsobem to pomocí speciální lanovky kdysi vyřešili ve Skotsku. Podrobně vám toto řešení představí článek z roku 1909.
Vynálezy a pokroky 1909, autor —ek.
Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země....

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii

Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní...

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon...

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou,...

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.
Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů: V roce 1909 zažila naše železnice jednu z...

Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů

V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Světozor 1909, autor neuveden.
Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem: Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900...

Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem

Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Besedy lidu 1900, autor neuveden.
Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok: Železniční kolejnice vypadají jako něco...

Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok

Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně odolného, téměř až nezničitelného. Článek z roku 1901 vám dokáže, že někdy je pravda úplně jiná.
Epocha 1901, autor — ß—.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 8 stránek, zobrazit poslední stránku.


Hledání

 

Fotoarchiv




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: