Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Rubrika: ŽELEZNICE

Konec srážek vlaků: stoletý vynález, který dokáže strojvůdce varovat před protijedoucím vlakem: Máme počítače, GPS navigace, všudypřítomný...
Máme počítače, GPS navigace, všudypřítomný internet - a stejně dochází k tragickým vlakovým srážkám a ztrátám na životech. Přitom už v roce 1904 existovalo automatické elektrické zabezpečovací zařízení, které dokázalo oba strojvedoucí včas varovat před protijedoucím vlakem. Více v dobovém článku.
Telefonování ve vlaku: originální řešení z roku 1902: V dnešní době mobilů je telefonování z vlaku...

Telefonování ve vlaku: originální řešení z roku 1902

V dnešní době mobilů je telefonování z vlaku zcela běžnou záležitostí. Napadlo by vás ale, že to bylo možné již na začátku minulého století? Článek z roku 1902 vám popíše chytrý způsob, díky kterému se už tehdy v Anglii dalo z vlaků telefonovat.
Věda a práce - 1902, autor neuveden.
Štědrá odměna za sestrojení první české parní lokomotivy: Zajímá vás, jak se dávní továrníci chovali ke...

Štědrá odměna za sestrojení první české parní lokomotivy

Zajímá vás, jak se dávní továrníci chovali ke svým dělníkům? Článek z roku 1900 vám ukáže, jak štědře své zaměstnance odměnila Českomoravská továrna na stroje za úspěšné dokončení první parní lokomotivy.
Epocha - 1900, autor neuveden.
Úspěch českého průmyslu: naše první parní lokomotiva na přehřátou páru: Máte rádi parní lokomotivy a zajímá vás...

Úspěch českého průmyslu: naše první parní lokomotiva na přehřátou páru

Máte rádi parní lokomotivy a zajímá vás historie našeho průmyslu? Článek z roku 1906 vám popíše první parní lokomotivu na přehřátou páru z První Českomoravské továrny na stroje v Praze, tedy z firmy později známé jako Českomoravská-Kolben-Daněk.
Vynálezy a pokroky 1906, autor neuveden.
O stále složitější hromadné dopravě ve velkoměstech: Velká města s velkým množstvím obyvatel si...

O stále složitější hromadné dopravě ve velkoměstech

Velká města s velkým množstvím obyvatel si žádají stále hustší a složitější dopravní síť. Jak se tato síť postupně rozvíjela v různých velkoměstech na celém světě vám přiblíží článek z roku 1907.
Vynálezy a pokroky 1907, autor Inž. K. Černý.
Přehled vývoje parních lokomotiv ze začátků americké železnice: Zajímá vás doba, kde vznikala americká...

Přehled vývoje parních lokomotiv ze začátků americké železnice

Zajímá vás doba, kde vznikala americká železnice? Článek z roku 1902 vám nabízí zajímavý přehled parních lokomotiv, které tehdy v Americe jezdily.
Epocha 1902, autor — rk.
Zvláštní parní lokomotiva, na které je všechno obráceně : Ne všechny parní lokomotivy byly podobné....

Zvláštní parní lokomotiva, na které je všechno obráceně

Ne všechny parní lokomotivy byly podobné. Článek z roku 1911 vám představí originální americký stroj, u kterého byla kabina netypicky vpředu a až za ní kotel. Za jízdy to pak vypadalo, jako když couvá. Proč byla taková konstrukce zvolená a jaké měla výhody?
Vynálezy a pokroky 1911, autor Inž. K. K—ař.
Železniční nehoda, při které parní vlak přeskočil vzdálenost 100 metrů: Nehody se na železnici bohužel občas stávají....

Železniční nehoda, při které parní vlak přeskočil vzdálenost 100 metrů

Nehody se na železnici bohužel občas stávají. Jednu zvláštní nehodu, která si nevyžádala žádný život, ale za to při ní parní lokomotiva a plně naložené nákladní vagony překonaly vzduchem stometrovou vzdálenost, vám popíše článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor Hšk.
Zapomenuté zařízení, které chránilo vlaky před vykolejením: Vykolejení vlaku je vážná nehoda, který může...

Zapomenuté zařízení, které chránilo vlaky před vykolejením

Vykolejení vlaku je vážná nehoda, který může vést k velkých ztrátám na majetku i životech. Proto se tomu již první vlakoví konstruktéři snažili zabránit. Jedno ze zajímavých řešení vám popíše článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor —a.
Železniční pražce: kolik jich potřebují všechny železnice světa?: Napadlo vás někdy, kolik je pro výstavbu...

Železniční pražce: kolik jich potřebují všechny železnice světa?

Napadlo vás někdy, kolik je pro výstavbu železniční tratě potřeba pražců? Článek z roku 1903 vám vypočítá celkové množství pražců, které tehdy byly použity na všech železnicích na celém světě. Zároveň se dozvíte, proč se u nás používaly dřevěné a ne ocelové pražce.
Epocha 1903, autor —a.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 8 stránek, zobrazit poslední stránku.


Novinka: kniha Bejvávalo

Kniha Bejvávalo Vám nabízí 111 zajímavých historických článků ze všech oborů, doplněných o původní fotografie, ilustrace, dobové reklamy a kreslené vtipy. K zakoupení v každém dobrém knihkupectví.

Hledání

 



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.

 



Naše další projekty: