Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii
[ téma: 1906, pára, parní lokomotiva, itálie, česko ]Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.Nejrychlejší parní lokomotiva své doby
[ téma: 1904, parní vlak, lokomotiva ]Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let
[ téma: 1901, nehoda, havárie, bezpečnost, železnice, vlak ]Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži
[ téma: 1902, metro, paříž, francie ]Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů
[ téma: 1909, srážka, neštěstí, smrt, nehoda ]V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Světozor 1909, autor neuveden.Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem
[ téma: 1900, vlak, statistika, Amerika, Evropa, Rusko ]Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Besedy lidu 1900, autor neuveden.Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi
[ téma: 1905, praha, tramvaj, doprava, koně ]K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Besedy lidu 1905, autor neuveden.Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců
[ téma: 1904, tramvaj, bezpečí, praha, chodci ]Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině
[ téma: 1908, železnice, monarchie, vězení, čeština ]Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem území čeština teoreticky rovnocenná němčině. Jak to ale ve tehdy ve skutečnosti fungovalo na státní železnici a v autobusech, s tím vás seznámí článek z roku 1908.
Světozor 1908, autor neuveden.