Bejvávalo.cz
nejnavštěvovanější český server věnovaný historii
Rubrika: ŽELEZNICE
Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi
K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Besedy lidu 1905, autor neuveden.Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců
Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině
Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem území čeština teoreticky rovnocenná němčině. Jak to ale ve tehdy ve skutečnosti fungovalo na státní železnici a v autobusech, s tím vás seznámí článek z roku 1908.
Světozor 1908, autor neuveden.Železniční neštěstí na Moravě, které si vyžádalo dva životy a řadu zraněných
Nehody na železnici se bohužel někdy stávají. Jedno vážnější železniční neštěstí vám popíše historický článek z roku 1909.
Světozor 1909, autor neuveden.Největší parní lokomotiva na světě
Proč byla postavena a jaký měla výkon rekordně velká americká parní lokomotiva Erie L-1 #2600 s uspořádáním pojezdu 0-8-8-0? To vám popíše historický článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor Inž. F. T—a.Odvážný plán na železniční tunel mezi Amerikou a Ruskem
Originální podnikatelský plán na vybudování přímého vlakového spojení z Ameriky do Ruska vám představí historický článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor —ák.Pokrok na železnici: automat na tisk jízdenek
Dnes, v době počítačů, se zdá být tisk jízdenek jako jednoduchá záležitost. Když ale v roce 1908 přišel na železnici automat, schopný jednoduše natisknout na jízdenku potřebnou kombinaci nástupní a cílové stanice, tak šlo o velký pokrok. Více v dobovém článku.
Epocha 1908, autor —a.
Srážka parních lokomotiv jako jedinečná železniční show
Srážka vlaků nemusí být vždy jen tragická katastrofa, může to být i součást velké zábavní akce v americkém stylu. Více vám o tom prozradí historický článek z roku 1905.
Světozor 1905, autor neuveden.Neúspěšná celonárodní stávka na železnici, kterou se podařilo zastavit jen díky vychytralému zásahu armády
Přestavte si situaci, kdy vám zaměstnavatel za celých dvacet let vůbec nezvýší mzdu, přestože ceny zboží i služeb mezitím stoupají strmě vzhůru. Přesně tato situace vedla k celonárodní stávce železničářů, kterou vám popíše historický článek z roku 1904.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.Parní lokomotiva zvláštní spřažené konstrukce, kterou si vyžádala náročná trať ve Francii
Historický článek z roku 1906 vám detailně popíše zajímavou parní lokomotivu s atypickou konstrukcí, která vznikla speciálně pro rychlé tratě s množstvím oblouků a velkým stoupáním.
Vynálezy a pokroky 1906, autor neuveden.