Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země.…
Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní…

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

[ téma: 1904, parní vlak, lokomotiva ]
Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon…

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

[ téma: 1901, nehoda, havárie, bezpečnost, železnice, vlak ]
Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou,…

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

[ téma: 1902, metro, paříž, francie ]
Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.
Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů: V roce 1909 zažila naše železnice jednu z…

Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů

[ téma: 1909, srážka, neštěstí, smrt, nehoda ]
V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Světozor 1909, autor neuveden.
Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem: Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900…

Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem

[ téma: 1900, vlak, statistika, Amerika, Evropa, Rusko ]
Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Besedy lidu 1900, autor neuveden.
Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok: Železniční kolejnice vypadají jako něco…

Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok

[ téma: 1901, železnice, koleje, vlak, životnost ]
Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně odolného, téměř až nezničitelného. Článek z roku 1901 vám dokáže, že někdy je pravda úplně jiná.
Epocha 1901, autor — ß—.
Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi: K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje…

Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi

[ téma: 1905, praha, tramvaj, doprava, koně ]
K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Besedy lidu 1905, autor neuveden.
Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců: Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi…

Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců

[ téma: 1904, tramvaj, bezpečí, praha, chodci ]
Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině: Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem…

Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině

[ téma: 1908, železnice, monarchie, vězení, čeština ]
Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem území čeština teoreticky rovnocenná němčině. Jak to ale ve tehdy ve skutečnosti fungovalo na státní železnici a v autobusech, s tím vás seznámí článek z roku 1908.
Světozor 1908, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 4 | 5 [ 6 ]  7 | 8 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.

Nákupem na Hapík.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.