Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

původně vyšlo: Epocha 1902, autor J. A.
Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.


Nová podzemní dráha v Paříži.

Vedle hotové již části podzemní dráhy, kterou v Paříži jmenují »Metropolitain«, staví se dnes na dalších podzemních jejích tratích.

Jak patrno z našeho vyobrazení, bude míti Paříž ve své podměstské síti železniční velikou jednu technickou zvláštnost, a to v nejbližším sousedství Opery.

Je to podzemní nádraží v několika patrech nad sebou, jež se právě zřizuje pod tamním náměstím (Place de l’Opéra), kde se zřizují tři trati probíhající ve značné hloubce pod povrchem ulice.

Každá ze tří oněch stanic slouží jiné trati. Nejvyšší je na trati Gourcelles-Menilmontant, prostřední na Place du Danube-Palais Royal, nejspodnější pak na trati Opéra-Auteuil. Mimo tyto tři zastávky staví se v jich blízkosti stanice čtvrtá pod ulicí Auber, jež ústí do Place de ľOpéra, kteréž nádraží bude ve spojení se stanicí trati Courcelles-Menilmontant.

Podzemní práce pod Place de l’Opéra jsou zvlášť obtížné, neboť pod Operou teče podzemní potok přicházející od severu, jenž ústi do Seiny u Place Conradin. Následkem toho budou ony stanice vlastně jakési železné vybetonované skříně zapuštěné hluboko do půdy.

Práce pod Place de l’Opéra a pod sousední Rue Auber nemohou býti dále prováděny takovým způsobem jako ostatní podzemní stavby pro Metropolitain, kde se hloubení dělo pomocí šachet a chodeb, nýbrž musí zde být vytrháno dláždění a půda odkopávána shora.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1902, autor J. A.




datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
15. května 2019


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.








Debata k článku Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.

 



Naše další projekty: