Nová podzemní dráha v Paříži.
Vedle hotové již části podzemní dráhy, kterou v Paříži jmenují »Metropolitain«, staví se dnes na dalších podzemních jejích tratích.
Jak patrno z našeho vyobrazení, bude míti Paříž ve své podměstské síti železniční velikou jednu technickou zvláštnost, a to v nejbližším sousedství Opery.
Je to podzemní nádraží v několika patrech nad sebou, jež se právě zřizuje pod tamním náměstím (Place de l’Opéra), kde se zřizují tři trati probíhající ve značné hloubce pod povrchem ulice.
Každá ze tří oněch stanic slouží jiné trati. Nejvyšší je na trati Gourcelles-Menilmontant, prostřední na Place du Danube-Palais Royal, nejspodnější pak na trati Opéra-Auteuil. Mimo tyto tři zastávky staví se v jich blízkosti stanice čtvrtá pod ulicí Auber, jež ústí do Place de ľOpéra, kteréž nádraží bude ve spojení se stanicí trati Courcelles-Menilmontant.
Podzemní práce pod Place de l’Opéra jsou zvlášť obtížné, neboť pod Operou teče podzemní potok přicházející od severu, jenž ústi do Seiny u Place Conradin. Následkem toho budou ony stanice vlastně jakési železné vybetonované skříně zapuštěné hluboko do půdy.
Práce pod Place de l’Opéra a pod sousední Rue Auber nemohou býti dále prováděny takovým způsobem jako ostatní podzemní stavby pro Metropolitain, kde se hloubení dělo pomocí šachet a chodeb, nýbrž musí zde být vytrháno dláždění a půda odkopávána shora.
témata článku:
Diskuze k článku „Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži“