Největší alpský železniční most Trisanna vám popíše a prostřednictvím krásné dobové kresby přiblíží historický článek z roku 1904.
Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!
[ téma: 1902, praha, tramvaj, železnice, koně, karlův most ]Mělo by být přes Karlův most nataženo trolejové vedení a jezdit po něm normální tramvaje? Článek z roku 1902 vám popíše, jak se takovému nápadu podařilo zabránit a seznámí vás i s tím, jak to kdysi chodilo ve vedení Prahy.
Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století
[ téma: 1903, Rusko, Sibiř, železnice, magistrála ]Jízda po železnici napříč Ruskem po transsibiřské magistrále je dodnes nezapomenutelný zážitek. Historický článek z roku 1903 vám přiblíží osobní zkušenosti, jaké o této cestě tehdy zaznamenal jeden anglický cestovatel.
Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h
[ téma: 1901, lokomotiva, železnice, rychlost ]Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren.  Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR)
Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel. 
O americké železnici a jejich zvláštnostech
[ téma: 1899, železnice ]Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?
[ téma: 1903, železnice, pára, lokomotiva, parní stroj ]K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.










