Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání: Jízda do strmého kopce po kolejích je pro běžný vlak…
Jízda do strmého kopce po kolejích je pro běžný vlak vždy problematická. Zajímavým způsobem to pomocí speciální lanovky kdysi vyřešili ve Skotsku. Podrobně vám toto řešení představí článek z roku 1909.
Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický…

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii

[ téma: 1906, pára, parní lokomotiva, itálie, česko ]
Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu…

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

[ téma: 1904, parní vlak, lokomotiva ]
Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v…

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

[ téma: 1901, nehoda, havárie, bezpečnost, železnice, vlak ]
Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve…

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

[ téma: 1902, metro, paříž, francie ]
Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů: V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších…

Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů

[ téma: 1909, srážka, neštěstí, smrt, nehoda ]
V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem: Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší…

Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem

[ téma: 1900, vlak, statistika, Amerika, Evropa, Rusko ]
Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok: Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně…

Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok

[ téma: 1901, železnice, koleje, vlak, životnost ]
Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně odolného, téměř až nezničitelného. Článek z roku 1901 vám dokáže, že někdy je pravda úplně jiná.
Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi: K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje.…

Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi

[ téma: 1905, praha, tramvaj, doprava, koně ]
K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců: Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná…

Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců

[ téma: 1904, tramvaj, bezpečí, praha, chodci ]
Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Listování: předcházející  | 4 | 5 [ 6 ]  7 | 8 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2025 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.