Rubrika: LETECTVÍ A VZDUCHOPLAVBA

Odvážné lety balonem českého vzduchoplavce: Jedinečnou leteckou atrakci pro odvážné dámy a...

Odvážné lety balonem českého vzduchoplavce

Jedinečnou leteckou atrakci pro odvážné dámy a statečné pány, kteří se spolu s kapitánem Františkem Hůlkou nebáli vystoupat do nebes, vám představí náš dobový článek z roku 1904.
Světozor 1904, autor neuveden.
Jak měl kyvadlový autopilot zlepšit bezpečnost letadel a létání?: Jak zajistit stabilní a bezpečný let letadla?...

Jak měl kyvadlový autopilot zlepšit bezpečnost letadel a létání?

Jak zajistit stabilní a bezpečný let letadla? Pomoci s tím měl zajímavý automatický stabilizační kyvadlový systém, který vám popíše článek z roku 1913.
Vynálezy a pokroky 1913, autor P. Beneš.
Létání balonem - levný způsob boje amerických milionářů proti stresu: Létání rozhodně není levný koníček,...

Létání balonem - levný způsob boje amerických milionářů proti stresu

Létání rozhodně není levný koníček, nicméně jak vám ukáže článek z roku 1909 - tak je to pořád levnější zábava než například automobil. A navíc má létání balonem pro své příznivce nezanedbatelné pozitivní zdravotní důsledky.
Epocha 1907, autor —s.
Překvapivě moderní aerodynamické letadlo z roku 1910: Když se řekne letadlo ze začátku minulého...

Překvapivě moderní aerodynamické letadlo z roku 1910

Když se řekne letadlo ze začátku minulého století, jistě vás napadne neohrabaný stroj se spoustou křídel a drátěných výztuh. V tom případě vás jistě překvapí i na dnešní dobu skvěle aerodynamicky tvarovaný letoun, jehož návrh pochází z roku 1910.
Epocha 1910, autor -a.
Zajímavé letadlo: dvě různě velké vrtule a dva motory: Letadla měla ve svých začátcích různé...

Zajímavé letadlo: dvě různě velké vrtule a dva motory

Letadla měla ve svých začátcích různé konstrukce a pohon. Jeden velmi zajímavý stroj, využívající dvojici různých, ale stejně se otáčejících vrtulí, vám představí článek z roku 1913.
Vynálezy a pokroky 1913, autor neuveden.
Plášť pro superhrdinu? Ne, historický padák pro pilota: Dnes jsou padáky pro piloty letadel samozřejmostí...

Plášť pro superhrdinu? Ne, historický padák pro pilota

Dnes jsou padáky pro piloty letadel samozřejmostí, v začátcích létání to bylo ale jiné. Článek z roku 1910 vám ukáže, jak vypadal a fungoval jeden z prvních záchranných systémů pro piloty letadel. Měli byste odvahu v něm vyskočit z letadla?
Epocha 1910, autor —l.
Jak si vojáci přímo na letišti vyráběli vodík do vzducholodí a balonů: Bez velkých zásob vodíku by se první...

Jak si vojáci přímo na letišti vyráběli vodík do vzducholodí a balonů

Bez velkých zásob vodíku by se první vzduchoplavci neobešli. Skladování vodíku je ale velmi nebezpečné, a to zvlášť ve válečných podmínkách. Proto se začal používat způsob, jak vodík snadno a bezpečně produkovat přímo na letišti. Popíše vám ho článek z roku 1913.
Epocha 1913, autor Dr. O. V.
Elegantní jednoplošník Rapid bratří Čiháků - první letadlo české konstrukce: Jak vypadalo a jaké vlastnosti mělo letadlo...

Elegantní jednoplošník Rapid bratří Čiháků - první letadlo české konstrukce

Jak vypadalo a jaké vlastnosti mělo letadlo zkonstruované Eugenem Čihákem a Hugem Čihákem vám velmi detailně přiblíží historický článek z roku 1913.
Vynálezy a pokroky 1913, autor Pavel Beneš.
Prototyp dvurotorového vrtulníku. Bude létat?: Začátky létání byly složité a u vrtulníků...

Prototyp dvurotorového vrtulníku. Bude létat?

Začátky létání byly složité a u vrtulníků to platilo dvojnásob. Zajímavý prototyp dvourotorového plně řiditelného vrtulníku vám představí historický článek z roku 1913.
Vynálezy a pokroky 1913, autor neuveden.
České letadlo z roku 1910, už tehdy vybavené revolučním elektrickým autopilotem: Jméno pražského truhláře Viléma Urbánka dnes...

České letadlo z roku 1910, už tehdy vybavené revolučním elektrickým autopilotem

Jméno pražského truhláře Viléma Urbánka dnes již asi nikdo nezná, ale na začátku minulého století měl se svými vynálezy velkou šanci promluvit do světového vývoje letectví. Více v článku z roku 1929.
Z dějin naší vzduchoplavby 1927, autor Václav Rypl.
Listování: předcházející  | 3 | 4 [ 5 ]  6 | 7 další
Celkem 7 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.