Jak se zkoušela pevnost válců parní lokomotivy? Výstřelem z děla: Na válce u parních lokomotiv působí ohromné…
Na válce u parních lokomotiv působí ohromné síly a jejich poškození může za jízdy způsobit vážnou havárii. Článek z roku 1911 vám popíše velmi zvláštní způsob, jakým odolnost válců u parních lokomotiv testovali v Americe.
Vynálezy a pokroky 1911, autor J. Č.
Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás: Zajímavé srovnání života Američanů se…

Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají v Americe a u nás

[ téma: 1904, tramvaj, amerika, doprava, čechy, praha ]
Zajímavé srovnání života Američanů se životem našich předků vám ukáže článek z roku 1904. Myslíte, že to platí i dnes?
Epocha 1904, autor L.
Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena: Železnice stále je jedním z velmi důležitých…

Modernizace železnice v Americe: tvrdé vyjednávání, úskoky a vysoká konečná cena

[ téma: 1907, usa, amerika, železnice, peníze ]
Železnice stále je jedním z velmi důležitých typů dopravních spojení, bez kterého nemohou velká průmyslová města fungovat. Článek z roku 1907 vám podrobně popíše, jak složité bylo rozšířit a modernizovat železniční síť v okolí amerického Pittsburgu.
Epocha 1907, autor neuveden.
Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?: Začátky Československé republiky vůbec nebyly…

Kdo se nám pokusil ukrást 1500 km železničních tratí a málem způsobil válečný konflikt?

[ téma: 1919, železnice, republika, československo, německo, rakousko ]
Začátky Československé republiky vůbec nebyly snadné. Například Němci s Rakušany nám nezákonně zabavili velkou část naší železniční sítě! Jak vám prozradí text z roku 1919, tak nebýt naší armády a pomoci Srbů, tak to s naší železnicí mohlo dopadnout všelijak.
Jsme svobodni 1919, autor neuveden.
Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?: Historický článek z roku 1907 vám přiblíží…

Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?

[ téma: 1907, kůň, tramvaj, amerika, usa ]
Historický článek z roku 1907 vám přiblíží jedu zajímavou americkou tramvajovou trať, na které si může odpočinout a svézt se její tažný kůň.
Epocha 1907, autor —a.
Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?: Že se ve větru skrývá ohromná energie, to…

Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?

[ téma: 1897, lokomotiva, železnice, vítr, energie ]
Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.
Epocha 1897, autor neuveden.
Zvláštní druh parní lokomotivy: Motorový vůz známe z místních železničních…

Zvláštní druh parní lokomotivy

[ téma: 1912, lokomotiva, železnice, parní stroj, dráha ]
Motorový vůz známe z místních železničních tratí dodnes, ale viděli jste ho někdy v kombinaci s parní lokomotivou? Přesně takový parní vůz vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor neuveden.
Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro: Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se…

Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro

[ téma: 1901, doprava, francie, vlak, železnice, metro, paříž ]
Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se dříve česky říkalo řece Seině. Článek z roku 1901 vám přiblíží, jak se v něm kdysi začalo budovat metro.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Jak se stavěla lanovka na Černou horu : Jak probíhala stavba první české lanovky? S tím…

Jak se stavěla lanovka na Černou horu

[ téma: 1929, cestování, lanovka ]
Jak probíhala stavba první české lanovky? S tím vás detailně seznámí článek z roku 1929.
Širým světem 1929, autor Jan Skarpíšek
Rekordní železniční most Trisanna v Alpách: Největší alpský železniční most Trisanna vám…

Rekordní železniční most Trisanna v Alpách

[ téma: 1904, alpy, železnice, most ]
Největší alpský železniční most Trisanna vám popíše a prostřednictvím krásné dobové kresby přiblíží historický článek z roku 1904.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 6 | 7 [ 8 ]  9 | 10 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.