Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?: Historický článek z roku 1907 vám přiblíží…
Historický článek z roku 1907 vám přiblíží jedu zajímavou americkou tramvajovou trať, na které si může odpočinout a svézt se její tažný kůň.
Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?: Že se ve větru skrývá ohromná energie, to…

Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?

Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.
Epocha 1897, autor neuveden.
Zvláštní druh parní lokomotivy: Motorový vůz známe z místních železničních…

Zvláštní druh parní lokomotivy

Motorový vůz známe z místních železničních tratí dodnes, ale viděli jste ho někdy v kombinaci s parní lokomotivou? Přesně takový parní vůz vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor neuveden.
Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro: Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se…

Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro

Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se dříve česky říkalo řece Seině. Článek z roku 1901 vám přiblíží, jak se v něm kdysi začalo budovat metro.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Jak se stavěla lanovka na Černou horu : Jak probíhala stavba první české lanovky? S tím…

Jak se stavěla lanovka na Černou horu

Jak probíhala stavba první české lanovky? S tím vás detailně seznámí článek z roku 1929.
Širým světem 1929, autor Jan Skarpíšek
Rekordní železniční most Trisanna v Alpách: Největší alpský železniční most Trisanna vám…

Rekordní železniční most Trisanna v Alpách

Největší alpský železniční most Trisanna vám popíše a prostřednictvím krásné dobové kresby přiblíží historický článek z roku 1904.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Obří americký železniční most: Velká americká železnice vyžaduje velké…

Obří americký železniční most

Velká americká železnice vyžaduje velké železniční stavby. Jednu z nich vám popíše článek z roku 1905.
Světozor 1905, autor neuveden.
Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!: Mělo by být přes Karlův most nataženo…

Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!

Mělo by být přes Karlův most nataženo trolejové vedení a jezdit po něm normální tramvaje? Článek z roku 1902 vám popíše, jak se takovému nápadu podařilo zabránit a seznámí vás i s tím, jak to kdysi chodilo ve vedení Prahy.
Illustrovaný svět 1902, autor neuveden.
Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století: Jízda po železnici napříč Ruskem po…

Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století

Jízda po železnici napříč Ruskem po transsibiřské magistrále je dodnes nezapomenutelný zážitek. Historický článek z roku 1903 vám přiblíží osobní zkušenosti, jaké o této cestě tehdy zaznamenal jeden anglický cestovatel.
Epocha 1903, autor —ý.
Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h: Článek z roku 1901 vám představí zajímavou…

Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h

Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren. Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Epocha 1901, autor —a.
Listování: předcházející  | 6 | 7 [ 8 ]  9 | 10 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.