Proč jedna americká tramvaj vozila kromě lidí i koně?
Epocha 1907, autor —a.Historický článek z roku 1907 vám přiblíží jedu zajímavou americkou tramvajovou trať, na které si může odpočinout a svézt se její tažný kůň.
Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?
Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.
Epocha 1897, autor neuveden.Zvláštní druh parní lokomotivy
Motorový vůz známe z místních železničních tratí dodnes, ale viděli jste ho někdy v kombinaci s parní lokomotivou? Přesně takový parní vůz vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor neuveden.Jak se kdysi v Paříži stavělo první metro
Paříž, rušné město na Sekvanou - jak se dříve česky říkalo řece Seině. Článek z roku 1901 vám přiblíží, jak se v něm kdysi začalo budovat metro.
Věda a práce 1901, autor neuveden. Jak se stavěla lanovka na Černou horu
Jak probíhala stavba první české lanovky? S tím vás detailně seznámí článek z roku 1929.
Širým světem 1929, autor Jan SkarpíšekRekordní železniční most Trisanna v Alpách
Největší alpský železniční most Trisanna vám popíše a prostřednictvím krásné dobové kresby přiblíží historický článek z roku 1904.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.Obří americký železniční most
Velká americká železnice vyžaduje velké železniční stavby. Jednu z nich vám popíše článek z roku 1905.
Světozor 1905, autor neuveden.Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!
Mělo by být přes Karlův most nataženo trolejové vedení a jezdit po něm normální tramvaje? Článek z roku 1902 vám popíše, jak se takovému nápadu podařilo zabránit a seznámí vás i s tím, jak to kdysi chodilo ve vedení Prahy.
Illustrovaný svět 1902, autor neuveden.Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století
Jízda po železnici napříč Ruskem po transsibiřské magistrále je dodnes nezapomenutelný zážitek. Historický článek z roku 1903 vám přiblíží osobní zkušenosti, jaké o této cestě tehdy zaznamenal jeden anglický cestovatel.
Epocha 1903, autor —ý.Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h
Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren. Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Epocha 1901, autor —a.