Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?

původně vyšlo: Epocha 1897, autor neuveden.
Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.


Železniční vlak s plachtami.

Zajímavý pokus učiněn nedávno na železniční trati blíže Kansasu.

Všechny vagony vlaku opatřeny stožáry tři metry vysokými, z nichž každý nesl tak zvanou latinskou plachtu.

Vlak, v jehož čele nacházel se tak zvaný reservní parostroj, pohyboval se v rovině v před jedině následkem účinku větru.

Přes to, že trať zdejší tvoří četné křivky a zatáčky, dosáhl rychlost 40 mil, totiž 64 kilometrů za hodinu — výsledek to velice uspokojivý.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1897, autor neuveden.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
23. října 2018


Diskuze k článku „Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nákupem na Pieris.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.