Bejvávalo.cz

nejnavštěvovanější český server věnovaný historii

Může vítr nahradit parní lokomotivu a utáhnout celý vlak?

původně vyšlo: Epocha 1897, autor neuveden.
Že se ve větru skrývá ohromná energie, to věděli už dávní mořeplavci nebo mlynáři. Má ale vítr dostatečnou sílu na táhnutí celého vlaku s vagony? To vám prozradí článek z roku 1897.


Železniční vlak s plachtami.

Zajímavý pokus učiněn nedávno na železniční trati blíže Kansasu.

Všechny vagony vlaku opatřeny stožáry tři metry vysokými, z nichž každý nesl tak zvanou latinskou plachtu.

Vlak, v jehož čele nacházel se tak zvaný reservní parostroj, pohyboval se v rovině v před jedině následkem účinku větru.

Přes to, že trať zdejší tvoří četné křivky a zatáčky, dosáhl rychlost 40 mil, totiž 64 kilometrů za hodinu — výsledek to velice uspokojivý.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1897, autor neuveden.




datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
23. října 2018


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.




Nabízíme v eshopu
Obchod.Bejvávalo.cz




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2022 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.