Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Rubrika: ARCHITEKTURA A STAVEBNICTVÍ

Dnes už téměř zapomenutý způsob, jak bez pomoci elektřiny prosvětlit temné místnosti : Dostatek světla v místnosti je důležitý pro...

Dnes už téměř zapomenutý způsob, jak bez pomoci elektřiny prosvětlit temné místnosti

Dostatek světla v místnosti je důležitý pro práci i pro život. Historický článek z roku 1907 vám ukáže způsob, jak lze i bez výkonného elektrického osvětlení snadno osvětlit jinak temnou místnost.
Epocha 1907, autor —a.
Jak se pražské ghetto pomalu ztrácelo z mapy města : Článek z roku 1907 vás provede takzvanou pátou...

Jak se pražské ghetto pomalu ztrácelo z mapy města

Článek z roku 1907 vás provede takzvanou pátou čtvrtí Prahy, mizejícím židovským ghettem.
Český svět 1907, autor neuveden.
Lze postavit celé město z železničních vagónů?: Dalo by se postavit celé město z vyřazených...

Lze postavit celé město z železničních vagónů?

Dalo by se postavit celé město z vyřazených vagónů? Ano, přesně takto vzniklo americké město Cartown, které vám popíše článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor M-r.
Vyzdvižení celého domu na vysoký kopec: Přesun téměř 30 metrů douhého a 800 tun...

Vyzdvižení celého domu na vysoký kopec

Přesun téměř 30 metrů douhého a 800 tun těžkého domu na kopec, to by byl jistě oříšek i dnes. Dobový článek vám přiblíží, jak si s tím poradili v Americe v roce 1904.
Epocha 1904, autor F.T.
Celý dům postavený za jediný den : Celý dům postavený za jeden jediný den je i dnes...

Celý dům postavený za jediný den

Celý dům postavený za jeden jediný den je i dnes rozhodně rekordní výkon. V Americe to dokázali již v roce 1909.
Epocha 1909, autor —s.
Jak kdysi vypadala pražská Kampa a Čertovka: Máte rádi pražský ostrov Kampa a mlýnskou...

Jak kdysi vypadala pražská Kampa a Čertovka

Máte rádi pražský ostrov Kampa a mlýnskou strouhou Čertovku? Pojďte se s námi podívat, jak tato zákoutí Prahy vypadalo v roce 1907.
Český svět 1907, autor neuveden
Nákladní jeřáb s nosnostní až 25,5 tun : Nosnost 25 tun není dnes nic mimořádného,...

Nákladní jeřáb s nosnostní až 25,5 tun

Nosnost 25 tun není dnes nic mimořádného, takovou zátěž břemene zvládne i běžný autojeřáb. Jak Vás ale přesvědčí dobový článek, tak v roce 1900 v případě jeřábu s podobnou nosností o nic běžného rozhodně nešlo.
Věda a práce 1900, autor neuveden.
Most do kříže spojující čtyři břehy : Originální most v Le Mans, který byl díky...

Most do kříže spojující čtyři břehy

Originální most v Le Mans, který byl díky nejmodernějšímu stavebnímu materiálu své doby postaven levněji, než jaký měl původní rozpočet. To se dnes už moc často nestává.
Věda a práce 1900, autor neuveden.
Jak byly kdysi opravovány poškozené silnice? : Článek z roku 1924 vám přiblíží, jakým...

Jak byly kdysi opravovány poškozené silnice?

Článek z roku 1924 vám přiblíží, jakým způsobem se tehdy ve Francii opravovaly silnice, jaké se používaly materiály i jaké s tím byly spojené finanční náklady.
Vynálezy a pokroky 1924, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 6 | 7 | 8 | 9 [ 10 ]
Celkem 10 stránek, zobrazit první stránku.


Novinka: kniha Bejvávalo

Kniha Bejvávalo Vám nabízí 111 zajímavých historických článků ze všech oborů, doplněných o původní fotografie, ilustrace, dobové reklamy a kreslené vtipy. K zakoupení v každém dobrém knihkupectví.

Hledání

 



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.

 



Naše další projekty: