Rubrika: ŽELEZNICE

Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání: Jízda do strmého kopce po kolejích je pro...

Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání

Jízda do strmého kopce po kolejích je pro běžný vlak vždy problematická. Zajímavým způsobem to pomocí speciální lanovky kdysi vyřešili ve Skotsku. Podrobně vám toto řešení představí článek z roku 1909.
Vynálezy a pokroky 1909, autor —ek.
Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země....

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii

Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní...

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon...

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou,...

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.
Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů: V roce 1909 zažila naše železnice jednu z...

Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů

V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Světozor 1909, autor neuveden.
Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem: Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900...

Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem

Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Besedy lidu 1900, autor neuveden.
Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok: Železniční kolejnice vypadají jako něco...

Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok

Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně odolného, téměř až nezničitelného. Článek z roku 1901 vám dokáže, že někdy je pravda úplně jiná.
Epocha 1901, autor — ß—.
Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi: K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje...

Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi

K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Besedy lidu 1905, autor neuveden.
Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců: Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi...

Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců

Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 3 | 4 [ 5 ]  6 | 7 další
Celkem 11 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.