Železniční nehoda, při které parní vlak přeskočil vzdálenost 100 metrů: Nehody se na železnici bohužel občas stávají.…
Nehody se na železnici bohužel občas stávají. Jednu zvláštní nehodu, která si nevyžádala žádný život, ale za to při ní parní lokomotiva a plně naložené nákladní vagony překonaly vzduchem stometrovou vzdálenost, vám popíše článek z roku 1904.
Zapomenuté zařízení, které chránilo vlaky před vykolejením: Vykolejení vlaku je vážná nehoda, který může…

Zapomenuté zařízení, které chránilo vlaky před vykolejením

Vykolejení vlaku je vážná nehoda, který může vést k velkých ztrátám na majetku i životech. Proto se tomu již první vlakoví konstruktéři snažili zabránit. Jedno ze zajímavých řešení vám popíše článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor —a.
Železniční pražce: kolik jich potřebují všechny železnice světa?: Napadlo vás někdy, kolik je pro výstavbu…

Železniční pražce: kolik jich potřebují všechny železnice světa?

Napadlo vás někdy, kolik je pro výstavbu železniční tratě potřeba pražců? Článek z roku 1903 vám vypočítá celkové množství pražců, které tehdy byly použity na všech železnicích na celém světě. Zároveň se dozvíte, proč se u nás používaly dřevěné a ne ocelové pražce.
Epocha 1903, autor —a.
Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět: Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste…

Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět

Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste jí srovnat s rychlostí dávných amerických a francouzských rychlíků, které vám podrobně přiblíží historický článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor neuveden.
Jak se kdysi testovalo odpružení parních lokomotiv a vagonů: Kvalitní odpružení je u všech dopravních…

Jak se kdysi testovalo odpružení parních lokomotiv a vagonů

Kvalitní odpružení je u všech dopravních prostředků důležité jak pro komfort, tak i pro bezpečnosti jízdy. Jak bylo testováno odpružení dávných parních lokomotiv a vagonů, s tím vás podrobně seznámí článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání: Jízda do strmého kopce po kolejích je pro…

Speciální lanovka, která pomáhala parním vlakům do prudkého stoupání

Jízda do strmého kopce po kolejích je pro běžný vlak vždy problematická. Zajímavým způsobem to pomocí speciální lanovky kdysi vyřešili ve Skotsku. Podrobně vám toto řešení představí článek z roku 1909.
Vynálezy a pokroky 1909, autor —ek.
Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země.…

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii

Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní…

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon…

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou,…

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.
Listování: předcházející  | 3 | 4 [ 5 ]  6 | 7 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.