Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět

původně vyšlo: Epocha 1906, autor neuveden.
Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste jí srovnat s rychlostí dávných amerických a francouzských rychlíků, které vám podrobně přiblíží historický článek z roku 1906.


Americké a evropské rychlíky.

Američané se velice pyšní neobyčejnými výkonnostmi, jakých dosahují nové rychlíky mezi Chicagem a New-Yorkem, jež jedou cestovní rychlostí 77,5 km a průměrnou rychlostí 79 km za hodinu.

Poslední dobou se výkonnost tohoto rychlovlaku ještě zvýšila, a tak před nedávnem urazil tento Chicagsko - New-York-ský expresní vlak bez nebezpečí 85 km za hodinu.

Dlužno poznamenat, že tyto v pravdě bleskové vlaky jsou nádherně zařízeny, mají elektrické osvětlení, jídelnu, knihovnu, holičský salon a obyčejné i solné lázně; obsluhu obstarávají komorníci a komorné.

Velmi značnou rychlostí však jezdí i rychlovlaky evropské. Nejrychlejší evropský vlak je novy francouzský expresní vlak rivierský „Côte d’Azur-Rapide“, který obstarává denně od 2. ledna do 5. května spojení mezi Paříží a Mentone.

Pro trať dlouhou 1111 km potřebuje jen 14¾ hodiny jízdní doby, do které je započítáno 15 zastávek se 65 minutami, tak že průměrná jeho rychlost dle jízdního řádu činí 81.3 km za hodinu; cestovní rychlost jeho však se páčí na jen na 78,3 km za hodinu.

Nejvyšší průměrnou rychlost dosahuje vlak na trati Valence-Avignon, totiž 93 km, a mezi Dijon a Laroche, totiž 91,4 km za hodinu „Train rapide“ č. 17, (Paříž-Nizza) má průměrnou rychlost jen 76 km za hodinu, „Train de luce“ jen 76,2 km a „Rapide“ č. 7 má 71,3 km za hodinu.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1906, autor neuveden.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
19. srpna 2019


Diskuze k článku „Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nákupem na Pieris.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.