Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz
Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h: Článek z roku 1901 vám představí zajímavou...

Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h

Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren. Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Epocha 1901, autor —a.
Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR): Hlavní město Praha patří mezi atraktivní...

Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR)

Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel.
Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?: V dávných dobách velkého provozu parních...

Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?

V dávných dobách velkého provozu parních lokomotiv bylo nezbytné pravidelně čistit znečištěné tunely. Článek z roku 1905 vám přiblíží, jakým způsobem se to tehdy provádělo.
Epocha 1905, autor —a.
První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?: Vysoká vedra umí být ve městech velmi...

První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?

Vysoká vedra umí být ve městech velmi nepříjemná. Věděli to už naši předci a řešili to například elektrickými kropícími tramvajemi. Jednu takovou vám detailně popíše náš článek z roku 1906.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. K Št—an.
O americké železnici a jejich zvláštnostech: Americká železnice má oproti zbytku světa řadu...

O americké železnici a jejich zvláštnostech

Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Epocha 1899, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva, která zdánlivě jezdí pozpátku: Tradiční parní lokomotivy s kotlem vpředu a...

Originální parní lokomotiva, která zdánlivě jezdí pozpátku

Tradiční parní lokomotivy s kotlem vpředu a kabinou vzadu mají řadu nevýhod. Článek z roku 1911 vám popíše zajímavou americkou parní lokomotivu, která se to pokusila změnit a má kabinu naopak hned na samém začátku stroje.
Vynálezy a pokroky 1911, autor Inž. K. K—ař.
Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?: K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič,...

Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?

K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.
Epocha 1903, autor J.J.
Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí: Jak na tom byla na začátku minulého století...

Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí

Jak na tom byla na začátku minulého století americká železnice s přesností jízdy na čas, nebo jak byla v Americe omezená maximální rychlost vlaku? To a další zajímavé informace vám přiblíží historický článek z roku 1910.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Zdravotnický vlak, určený k rychlé pomoci na místě železničních katastrof: Železniční neštěstí bývají velmi vážná s...

Zdravotnický vlak, určený k rychlé pomoci na místě železničních katastrof

Železniční neštěstí bývají velmi vážná s desítkami zraněných. Jak popisuje článek z roku 1909, tak v Německu k řešení takových katastrof začali používat speciálně vybavené záchranné vlaky.
Illustrovaný svět 1903, autor neuveden.
O budování parní úzkorozchodné dráhy Smečno-Slané a dalších českých úzkokolejkách: Zajímá vás, jaké parametry měla úzkorozchodná...

O budování parní úzkorozchodné dráhy Smečno-Slané a dalších českých úzkokolejkách

Zajímá vás, jaké parametry měla úzkorozchodná železnice budovaná hrabětem Jindřichem Clam-Martinic a kde u všude u nás fungovaly další úzkokolejky? S tím vás seznámí náš historický článek z roku 1905.
Epocha 1905, autor K.H.
Listování: předcházející  | 2 | 3 [ 4 ]  5 | 6 další
Celkem 7 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: