Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Rubrika: ŽELEZNICE

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii: Už od nepaměti jsme průmyslová země....

Úspěch našeho průmyslu: zakázka na 10 českých lokomotivy pro Itálii

Už od nepaměti jsme průmyslová země. Historický článek z roku 1906 vás seznámí s velkou zakázkou, při které se dvě naše firmy spojily při výrobě parních vozů pro italskou státní železnici.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. V. K-in.
Nejrychlejší parní lokomotiva své doby: Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní...

Nejrychlejší parní lokomotiva své doby

Zajímavou aerodynamicky kapotovanou parní lokomotivu, která díky svému vysokému výkonu i nízké ceně překonávala všechny tehdejší elektrické lokomotivy, vám popíše historický článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let: Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon...

Okna ve vlaku jako nouzový východ? Dodnes používanému řešení je téměř 120 let

Jak rychle a bezpečně opustit železniční vagon v případě havárie? Tato otázka trápila konstruktéry už od počátků železnice. S dodnes používaným řešením bezpečnosti ve vlaku vás seznámí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži: Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou,...

Nová tříúrovňová přestupní stanice metra v Paříži

Jak se ve Francii stavělo metro přímo pod operou, ve které měl kdysi pobývat sám tajemný Fantom, vám přiblíží historický článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor J. A.
Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů: V roce 1909 zažila naše železnice jednu z...

Srážka dvou parních vlaků ve východních Čechách si vyžádala 13 životů

V roce 1909 zažila naše železnice jednu z největších katastrof své doby. Srážku dvou vlaků, při které zemřelo 13 lidí a vznikla škoda 10 milionů rakouských korun, vám popíše dobový článek.
Světozor 1909, autor neuveden.
Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem: Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900...

Železnice v roce 1900: srovnání velikosti naší železniční sítě se světem

Zajímá vás, ve které zemi byla v roce 1900 nejdelší železniční síť a jaká byla tehdy situace ve zbytku světa? Dobový článek vám právě tyto informace o velikosti národních železnic přináší.
Besedy lidu 1900, autor neuveden.
Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok: Železniční kolejnice vypadají jako něco...

Šokující opotřebení kolejnic na frekventované trati za necelý rok

Železniční kolejnice vypadají jako něco mimořádně odolného, téměř až nezničitelného. Článek z roku 1901 vám dokáže, že někdy je pravda úplně jiná.
Epocha 1901, autor — ß—.
Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi: K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje...

Konec poslední pražské tramvaje tažené koňmi

K Praze neodmyslitelně patří elektrické tramvaje. Před nimi ale jejich práci zastávali koně. Článek z roku 1905 vám přiblíží, kde v Praze poslední koňská tramvaj jezdila a jaké to bylo, když i ona na svou cestu vyjela naposledy.
Besedy lidu 1905, autor neuveden.
Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců: Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi...

Úprava pražských tramvají, která má zajistit bezpečí sražených chodců

Srážka tramvaje s chodcem je vždy velmi nebezpečná událost, která může skončit vážným zraněním nebo smrtí. Článek z roku 1904 vám ukáže nový český vynález, který tomu měl konečně zabránit.
Illustrovaný svět 1904, autor neuveden.
Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině: Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem...

Železnice za dob Rakousko-Uherska: vězení pro cestujícího za to, že chtěl jízdenku v češtině

Za dob Rakousko-uherské monarchie byla na našem území čeština teoreticky rovnocenná němčině. Jak to ale ve tehdy ve skutečnosti fungovalo na státní železnici a v autobusech, s tím vás seznámí článek z roku 1908.
Světozor 1908, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 1 [ 2 ]  3 | 4 | 5 další
Celkem 8 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Novinka: kniha Bejvávalo

Kniha Bejvávalo Vám nabízí 111 zajímavých historických článků ze všech oborů, doplněných o původní fotografie, ilustrace, dobové reklamy a kreslené vtipy. K zakoupení v každém dobrém knihkupectví.

Hledání

 



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: