Rok 1912: Proč parní lokomotiva při rozjezdu couvá?

rubrika: historické články / železnice, původně vyšlo: Lidové noviny - 1912, autor neuveden.
Všimli jste si někdy, že parní lokomotiva při rozjezdu často jede kousek zpět? Historický článek z roku 1912 vám vysvětlí, proč k takovému couvání parních vlaků při rozjezdu dochází.
Následující text pochází z roku 1912

Proč lokomotiva po zabrání jede často kousek nazpět?

Případ stává se u dlouhých, těžkých, nákladních vlaků.

Příčina je v tom: Aby stroj utáhl onu ohromnou váhu vagonů, potřebuje síly.

Poněvadž vagony jsou v plném klidu, nashromážděná síla páry se záhy vyčerpává, až konečně bude v lokomotivě menší síla, než jaké potřebuje k utažení celé řady vagonů a tehdy povolí a jede maličko nazpět, nežli se v ní nová síla z páry vyvine.

To se může u velmi dlouhých vlaků i několikrát opakovati nežli se uvede celý vlak do rovnoměrného běhu.


Původní zdroj historického článku:
Lidové noviny - 1912, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
31. května 2022


Diskuze k článku „Rok 1912: Proč parní lokomotiva při rozjezdu couvá?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.