Rok 1912: Proč parní lokomotiva při rozjezdu couvá?

původně vyšlo: Lidové noviny - 1912, autor neuveden.
Všimli jste si někdy, že parní lokomotiva při rozjezdu často jede kousek zpět? Historický článek z roku 1912 vám vysvětlí, proč k takovému couvání parních vlaků při rozjezdu dochází.


Proč lokomotiva po zabrání jede často kousek nazpět?

Případ stává se u dlouhých, těžkých, nákladních vlaků.

Příčina je v tom: Aby stroj utáhl onu ohromnou váhu vagonů, potřebuje síly.

Poněvadž vagony jsou v plném klidu, nashromážděná síla páry se záhy vyčerpává, až konečně bude v lokomotivě menší síla, než jaké potřebuje k utažení celé řady vagonů a tehdy povolí a jede maličko nazpět, nežli se v ní nová síla z páry vyvine.

To se může u velmi dlouhých vlaků i několikrát opakovati nežli se uvede celý vlak do rovnoměrného běhu.


Původní zdroj historického článku:
Lidové noviny - 1912, autor neuveden.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
31. května 2022


Diskuze k článku „Rok 1912: Proč parní lokomotiva při rozjezdu couvá?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nákupem na Pieris.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.