Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   obchod Bejvávalo.cz   •   magazín Příroda.cz   •   originální samolepky Pieris.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na obrázky DraGIF.cz

První český motocykl L&K Slavia
původně vyšlo: Věda a práce 1900, autor neuveden.

Motocykly jsou dnes běžnou součástí silničního provozu. Podívejte se s námi do dávné minulosti, kdy byly 'motorové bicykly' úplnou novinkou a kdy české motocykly firmy Laurin & Klement patřily ke špičce.


Článek 'První český motocykl L&K Slavia' je rozdělen na více kapitol
«
  1. Výhody motorových bicyklů
  2. Francouzská motorová dvojkolka
  3. Česká motorová dvojkolka Slavia
  4. Ovládání Slavie a přívěsný vozík
  5. Kompletní fotogalerie k článku
»




Motorová dvojkolka firma »Werner Frères«

Starší motorové dvojkolky byly příliš složité a těžkopádné, takže se žádný tehdejší model neujal. Teprve loni sestrojila pařížská firma »Werner Frères« novou dvojkolku, kterou jsme svým čtenářům již předvedli. Stroj tento jest konstrukce dosti jednoduché a váhy nikoli přílišné. Vzdor tomu neosvědčuje se přece, a to z toho důvodu, že motor, sám o sobě dosti těžký, cele spočívá na vidlici kola předního, čímž se jeho slabá konstrukce přes dovolenou míru zatěžuje. Patrně dali se vynálezci při tom vésti snahou, aby se každý bicykl prostým zavěšením motoru na strojové kolo přeměniti dal. Tím stalo se však kolo těžkopádným a nesnadno řiditelným. Další nevýhodou Wernerova kola byl způsob zapalování benzinových plynů. Dělo se to totiž pomocí benzinové lampy, čehož následek se jevil jednak v časté nesprávnosti při zapalování výbušné směsi, ale jednak i ve velikém nebezpečenství pro zdraví a život samotného jezdce, kdyby nastal pád kola, nechť již ztrátou rovnováhy, nebo poroucháním kola samotného. Aby toto vážné nebezpečí bylo odstraněno neb alespoň zmírněno, zavedl Wernerův závod zapalování elektrické pomocí galvanických článků. Ale ani tím nebyla přivoděna náprava, neboť zase na druhé straně byla tím váha motoru značně zvětšena.




Článek 'První český motocykl L&K Slavia' je rozdělen na více kapitol
«
  1. Výhody motorových bicyklů
  2. Francouzská motorová dvojkolka
  3. Česká motorová dvojkolka Slavia
  4. Ovládání Slavie a přívěsný vozík
  5. Kompletní fotogalerie k článku
»


původ historického článku:
Věda a práce 1900, autor neuveden.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
2. srpna 2017



Debata k článku 'První český motocykl L&K Slavia '





Fotoarchiv





Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2018 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X



Naše další projekty:

Zajímavé odkazy: Webhosting, Aplus Hotel - levné ubytování v Praze

Chcete zde být také uvedeni? Kontaktujte nás.