Jak vypadal a fungoval první český motocykl Slavia od Laurin & Klement

původně vyšlo: Věda a práce 1900, autor neuveden.
Přinášíme vám historický článek z roku 1900, popisující nejnovější 'motorový bicykl' od firmy Laurin & Klement.

listování v kapitolách článku 'Jak vypadal a fungoval první český motocykl Slavia od...'
« předchozí
  1. Výhody motorových bicyklů
  2. Francouzská motorová dvojkolka
  3. Česká motorová dvojkolka Slavia
  4. Ovládání Slavie a přívěsný vozík
  5. Kompletní fotogalerie k článku
další »


Motorová dvojkolka firma »Werner Frères«

Starší motorové dvojkolky byly příliš složité a těžkopádné, takže se žádný tehdejší model neujal. Teprve loni sestrojila pařížská firma »Werner Frères« novou dvojkolku, kterou jsme svým čtenářům již předvedli.

Stroj tento jest konstrukce dosti jednoduché a váhy nikoli přílišné. Vzdor tomu neosvědčuje se přece, a to z toho důvodu, že motor, sám o sobě dosti těžký, cele spočívá na vidlici kola předního, čímž se jeho slabá konstrukce přes dovolenou míru zatěžuje. Patrně dali se vynálezci při tom vésti snahou, aby se každý bicykl prostým zavěšením motoru na strojové kolo přeměniti dal. Tím stalo se však kolo těžkopádným a nesnadno řiditelným.

Další nevýhodou Wernerova kola byl způsob zapalování benzinových plynů. Dělo se to totiž pomocí benzinové lampy, čehož následek se jevil jednak v časté nesprávnosti při zapalování výbušné směsi, ale jednak i ve velikém nebezpečenství pro zdraví a život samotného jezdce, kdyby nastal pád kola, nechť již ztrátou rovnováhy, nebo poroucháním kola samotného.

Aby toto vážné nebezpečí bylo odstraněno neb alespoň zmírněno, zavedl Wernerův závod zapalování elektrické pomocí galvanických článků. Ale ani tím nebyla přivoděna náprava, neboť zase na druhé straně byla tím váha motoru značně zvětšena.


listování v kapitolách článku 'Jak vypadal a fungoval první český motocykl Slavia od...'
« předchozí
  1. Výhody motorových bicyklů
  2. Francouzská motorová dvojkolka
  3. Česká motorová dvojkolka Slavia
  4. Ovládání Slavie a přívěsný vozík
  5. Kompletní fotogalerie k článku
další »

Původní zdroj historického článku:
Věda a práce 1900, autor neuveden.



datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
2. srpna 2017


Diskuze k článku „Jak vypadal a fungoval první český motocykl Slavia od Laurin & Klement“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nabízíme v eshopu
Obchod.Bejvávalo.cz




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2022 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.