Dosud kdo chtěl dvojkolky užívati, byl výlučně odkázán na svoji vlastní, osobní statečnost, a mohl užiti svého povozu jen potud ke skutečné dopravě, pokud jeho svalové síly a jeho plicní výkonnost stačily.
Zavedením strojového pohonu do cyklistiky stal se tento druh dopravy přístupným také takovým osobám, které pro svou tělesnou nedostatečnost dosud z této výhody byly vyloučeny.
A tím umožněno jest užívání bicyklu také pro kruhy nejširší. Vedle toho však nastala ještě výhoda druhá, v tom záležející, že motorový bicykl pohybován jest silou nepoměrně větší, než jakou člověk vůbec vyvoditi může. Spojí-li se totiž bicykl s motorem o 1 až 2 ks (koňských sil), dosahujeme tím nejen neobyčejné rychlosti, a to na dobu téměř neobmezenou, nýbrž můžeme na tento nový druh povozu také mnohem větší břemeno naložiti nebo přivěsiti, než při pohonu lidskou silou dosud bylo možno.
Z těchto příčin tím více musíme vítati snahu českého závodu Laurin a Klement v Mladé Boleslavi, jenž první ze závodů rakouských podjal se výroby motorových dvojkolek a jemuž, jak dle všech známek souditi se dá, podařilo se konstruovati dvojkolku zvanou »Slavia«, kterou dnes čtenářům svým předvádíme. Jmenovaná dvojkolka
Diskuze k článku „Jak vypadal a fungoval první český motocykl Slavia od Laurin & Klement“