První českou elektrifikovanou železniční dráhu na trase Tábor - Bechyně, kterou zkonstruoval ing. František Křižík, vám představí článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor J. A. J.Česká parní lokomotiva serie 229
[ téma: 1904, lokomotiva, vlak, železnice, doprava ]Nová parní lokomotiva vyrobená v První Českomoravské továrně na stroje, určená pro dopravu osovních vlaků rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Její parametry vám představí dobový článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor —n.Elektrická rychlíková lokomotiva
[ téma: 1900 ]Rychlíková lokomotiva s elektrickým pohonem, aerodynamickou karoserií a nezávislým zdrojem energie v podobě tendru plného akumulátorů. Přesně taková byla lokomotiva firmy Paris-Lyon-Mediterranée z roku 1897.
Věda a práce 1900, autor J.K.Strašidelný a zábavný dračí vlak
[ téma: 1901, vlak, železnice, zábava, paříž ]Vlak vypadající jako drak nebo mořský had - které dítě by se něčím takovým nechtělo svézt? Přesně takový originální vlak vozil děti i dospělé při jejich návštěvě v Paříži v zahradě Jardin d'acclimatation. Podrobnosti v článku.
Věda a práce 1901, autor J.K.Lokomotiva, poháněná stlačeným vzduchem
[ téma: 1902, lokomotiva, železnice, vlak, ekologie ]Vlaky ze začátku minulého století nebyly jen parní a elektrické. Jeden z alternativních pohonů byl například stlačený vzduch. Lokomotivy tohoto typu vám popíše článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor -a.Přeprava kol vlakem
[ téma: 1901, vlak, železnice, sport ]Cyklovlaky a obecně přeprava kol vlakem a autobusem je přes léto velmi populární. Tato užitečná služba není žádná novinka, cyklisté takto mohli přepravovat své bicykly již v roce 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.