Tajemství dokonalého filmového líčení pro černobílý film podle hvězdy Geraldine Farrar

rubrika: historické články / fotografie, film, rozhlas a televize, původně vyšlo: Vídeňské illustrované noviny - 1919, autor neuveden.
Správné nalíčení, které ve filmu zvýrazní krásu filmových hereček, je i dnes složité umění. V dobách němého černobílého filmu to bylo ale ještě daleko složitější. V článku z roku 1919 vám hvězda stříbrného plátna Geraldine Farrar prozradí, jaké triky a postupy se tehdy při filmovém líčení používaly.
Následující text pochází z roku 1919

Krása na filmu.

Známá zpěvačka Geroldina Farrarová, která slavila triumfy v novoyorské opeře Metropolitan, věnovala se v poslední době filmu. O svých zkušenostech filmové herečky vypravuje čtenářkám novoyorského modního listu „Vogue”.

Při posledních filmech, hraných v přírodě, měla herečka hodně nemilých dobrodružství s obyvateli divokého západu, ale to ji neodstrašilo. Je nadšena pro hraní v přírodě, byť bylo spojeno s nebezpečím.

— Nejdůležitější pro film je podle jejího názoru zevnějšek. Film není přízniv každému druhu krásy. Nejméně šťastny jsou modrooké světlovlásky. Ona, Geraldina Farrarová, má šedé oči, které na filmu rovněž nejsou příliš pěkné. Ale vyzrála na film. Při hraní si dává držeti před očima černý samet. Pohled na černý samet působí tak, jako pohled do temna: panenky se rozšíří, a oko ztemní.

Neméně důležité je šminkování. Pro film je nutno malovati se co nejméně. Ostré barvy, vypočtené v divadle na velké hlediště, jsou při filmu nemožné. Červená barva na filmu černá, červené tváře by vypadaly vpadlé. Černá barva na filmu téměř mizí, proto se obočí maluje červeně, co dodává oku zajímavého vzhledu. Jinak se barev nepoužívá.

Za to se však celý obličej silně namaže crémem: Neboť ostrý přístroj staví herce bezprostředně před diváka a na obličeji je nemilosrdně patrna každá vráska. Je tedy třeba, upraviti se pro aparát asi tak, jako činí povadlé ženy pro večerní společnosti.

Rty se vůbec nemají přibarvovati, neboť je to činí odulými. Farrarová tvrdí, že většina filmových krasavic děkuje svou krásu pouze obratnému šminkování.

Ke konci prozrazuje herečka ještě malé tajemství amerického filmu. V Americe trvá pořízení filmu mnohem déle, než u nás. Tam zkouší scénu dvacetkrát i třicetkrát až je bezvadná. Nešetří se honorářem hercům, ani statistům. To jistě přispívá k přednostem amerických filmů.


Původní zdroj historického článku:
Vídeňské illustrované noviny - 1919, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
17. března 2023


Diskuze k článku „Tajemství dokonalého filmového líčení pro černobílý film podle hvězdy Geraldine Farrar“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.