Proti vysokým telefonním poplatkům.
Ú. R. O. koná šetření, jehož úkolem jest shromážditi materiál, z něhož by bylo patrno, jak jsou dnešní telefonní poplatky neobyčejně vysoké, a který by posloužil při akci o snížení těchto poplatků.
O anketu projevuje řada korporací neobyčejný zájem, z něhož je nejen patrno, že telefonního styku jest v obchodním životě hojnou měrou používáno, ale i že za dnešních poměrů znamená telefon neúměrné zatížení obchodníkovy režie.
Odpovědi jednotlivých korporací také názorně ukazují, že v četných případech dnešní výše poplatků odrazuje podnikatele od jeho hojnějšího používání. Tak na př. mezi dvěma městečky, vzdálenými pouhých 5 km, stojí 3 minuty rozhovoru 3 Kč.
V takovém případě se ovšem každému obchodníkovi vyplatí, když věc vyřídí korespondenčním lístkem za 50 hal. anebo, jestliže záležitost opravdu spěchá, pošle-li dopis po učňovi.
Že jest telefonování drahé, plyne i z toho, že samy úřady státní mají příkaz zatěžovati svou režii užíváním telefonu pouze v případech výjimečných, třebaže častější použití telefonního aparátu by znamenalo značnou racionalisaci úřadování.
Jest zajímavé, že si také velká většina korporací svorně stěžuje na hojné poruchy při používání telefonu. Zvláště ve styku meziměstském se nejednou stává, že 3 minuty rozhovoru určené uplynou, aniž došlo k rozmluvě pro poruchu anebo pro technické potíže při spojování.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1934: Kdy u nás bude telefonování konečně levnější a kvalitnější?“