Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz
Zajímavý chladič  motoru, kombinovaný se setrvačníkem: Spalovací motory je třeba chladit, tak proč ke...

Zajímavý chladič motoru, kombinovaný se setrvačníkem

Spalovací motory je třeba chladit, tak proč ke chlazení nevyužít jinou potřebnou součást spalovacího motoru? Zajímavé řešení vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor —a.
Jaké byly první trolejbusy a zajímavý důvod, proč se u nás nemohly rozšířit: Využíváte při cestách po městě hromadnou...

Jaké byly první trolejbusy a zajímavý důvod, proč se u nás nemohly rozšířit

Využíváte při cestách po městě hromadnou dopravu? Jak fungovaly a kde jezdily první trolejbusy, tehdy označované jako tramvaje bez kolejí, o tom vás bude podrobně informovat článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor Kar. J. Landa.
První automobil pro papeže, neboli papamobil: Papežova auta budí pozornost dodnes, a to nejenom...

První automobil pro papeže, neboli papamobil

Papežova auta budí pozornost dodnes, a to nejenom u věřících. Článek z roku 1908 vám ukáže, jak to vše začalo a kdo ho tehdy papeži daroval.
Světozor 1908, autor neuveden.
Náročná testovací dálková jízda historických náklaďáků: Už dávní konstruktéři dobře věděli, že...

Náročná testovací dálková jízda historických náklaďáků

Už dávní konstruktéři dobře věděli, že reálná spolehlivost automobilu se nejlépe projeví za normálního provozu. Jednu dlouhou testovací a zároveň i propagační jízdu několika různých nákladních automobilů vám popíše článek z roku 1909.
Světozor 1909, autor neuveden.
Pařížská novinka - patrový autobus: Patrové autobusy máme spojené především s...

Pařížská novinka - patrový autobus

Patrové autobusy máme spojené především s Anglií. Jak vám ale ukáže náš článek z roku 1908, tak patrové autobusy jezdily i v Paříži a služeb jejich předchůdců rád využíval i spisovatel Viktor Hugo.
Světozor 1908, autor neuveden.
První ruční myčka pro automobily z dob našich pradědečků: Jezdíte mýt auto do ruční myčky? Nabízíme...

První ruční myčka pro automobily z dob našich pradědečků

Jezdíte mýt auto do ruční myčky? Nabízíme vám článek z roku 1923, který právě takové mytí popisuje jako čerstvou novinku z automobilové Francie.
Vynálezy a pokroky 1923, autor neuveden
Pomůže nová technika zlepšit stav našich silnic?: Stav silnic a jejich složitá údržba trápí lidi...

Pomůže nová technika zlepšit stav našich silnic?

Stav silnic a jejich složitá údržba trápí lidi od nepaměti. Článek z roku 1907 vám představí tehdejší novinku, která nahradila do té doby nezastupitelné silniční parní válce.
Epocha 1907, autor —a.
Historický celokapotovaný motocykl značky Mauser: Dvoukolový automobil, celokapotovaný motocykl,...

Historický celokapotovaný motocykl značky Mauser

Dvoukolový automobil, celokapotovaný motocykl, dálník, monotracer, ecomobile... To vše se dnes pokládá za dopravní prostředky budoucnosti. Jak vám ale ukáže článek z roku 1924, tak jde vlastně o velmi staré řešení.
Vynálezy a pokroky 1924, autor Inž. Hš.
Jak se kdysi jezdilo na našich silnicích a proč vzniknul první zákon, který jízdu autem reguloval?: Zákon o provozu na pozemních komunikacích by měl...

Jak se kdysi jezdilo na našich silnicích a proč vzniknul první zákon, který jízdu autem reguloval?

Zákon o provozu na pozemních komunikacích by měl znát každý dnešní řidič. Článek z roku 1904 vám ale ukáže dobu, kdy první předchůdce tohoto zákona teprve vznikal.
Světozor 1904, autor neuveden.
Jak se testovaly pneumatiky pro první automobily?: Kvalitní pneumatiky jsou jednou z důležitých...

Jak se testovaly pneumatiky pro první automobily?

Kvalitní pneumatiky jsou jednou z důležitých podmínek pro bezpečnou jízdu autem. Článek z roku 1908 vám popíše první testovací stroj, na kterém se tehdy kvalita pneumatik zkoušela.
Epocha 1908, autor —a.
Listování: předcházející  | 1 [ 2 ]  3 | 4 | 5 další
Celkem 11 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: