Následující text pochází z roku 1909
Nový druh pneumatik pro automobily, jak je předvádějí naše obrázky sestrojil Angličan H. Frank1in, vycházeje z podobné zásady, dle níž jsou budovány moderní velké námořní lodi, totiž rozdělení prostoru na několik oddílů na sobě nezávislých; stane-li se nějaká závada na jedné části, zůstanou ostatní neporušeny.
Franklin rozdělil tedy pryžovou obruč kola na šest dílů, jež se jednotlivě vkládají na obvod kola a jednotlivě se načerpávají vzduchem. Praskne-li pak pneumatika, praskla jen jedna její šestina, jejíž výměna je mnohem snazší a levnější než je-li nutno vyměňovat celou obruč.
Původní zdroj historického článku:
Epocha 1909, autor —a.
témata článku:
19. září 2015
Diskuze k článku „Snadno vyměnitelná skládací pneumatika“
Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
Zapomenutá historie elektromobilů | Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |