Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz

Jak vypadalo první kolo s odpruženou přední vidlicí?

původně vyšlo: Velocipedista 1888, autor neuveden.
Jezdíte na odpruženém kole? Podívejte se, jak byl v článku z roku 1888 popisován úplně první stroj s odpruženou přední vidlicí.


Pérový Rover.
(The spring frame Rover.)

Firma „Starley & Sutton“ vystavila na Stanley-Show mezi rozmanitými svými „Rovery“, jichž jména jsou: „Rover Safety,“ „Popular Rover“, „Universal Rover“, taktéž bicykl bezpečný, jaký stavěn pro předsedu „Národní jednoty anglické“ (National Cyclist's Union) Visc. Buryho.

Je to jeden z nejlepších strojů bezpečných, jaké jsme na „Stanley-Show“ viděli, a hlavní pozornosti zasluhuje pérové upevnění předního kolečka a jeho spojení s řidítkem a rámem či kostrou ostatní části stroje.

Přístroj tento zamezuje naprosto nepříjemnému pro jezdce viklání se předního kola a dodává bicyklu neobyčejné pružnosti, takže s lehkostí možno i přes značnější překážky přejížděti, aniž by stroj trpěl a jezdec nárazy cítil; rozumí se, že i následkem toho nohy nemohou tak snadně se šlapátek se vysunouti, jak u jiných bezpečníků často se stává.

Oddělením vidlice předního kola od křížové hlavy a řídítka docílena zvláštní celistvost a spojitost mezi oběma koly, která je patrna, vidíme-li stroj ten v pohybu. Bremza umístěna je na zadním kole.



zdroj historického článku:
Velocipedista 1888, autor neuveden.

datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
31. července 2018


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.



Debata k článku 'Jak vypadalo první kolo s odpruženou přední vidlicí?'






Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: