Optimalizace Pro Vyhledávače – Proč je lepší než placená reklama a v čem spočívají její základy? (PR)

článek je inzerce, nejde o historický text
V dnešní době je optimalizace pro vyhledávače při tvorbě a následné správě webu naprosto zásadní. Je synonymem často používané zkratky SEO, která pochází z anglického Search Engine Optimization.
Logicky strukturovaný a uživatelsky přívětivý web včetně dobrého webdesignu už dávno k úspěšnosti nestačí. Drtivou část úspěchu každé webové stránky tvoří v dnešní době její návštěvnost. Právě zviditelněním webu ve výsledcích vyhledávání se optimalizace pro vyhledávače zabývá.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) vs. placená reklama (PPC)

Na rozdíl od nákladné reklamy představuje SEO nejvýznamnější zdroj návštěvnosti webu. Pokud je mu věnována dostatečná pozornost, pozice webové stránky si ve výsledcích internetových vyhledávačů polepší. Účinnost a význam placené reklamy klesá - pouhých 8 % návštěvníků otevře webové stránky z reklamního odkazu. Oproti tomu vyhledávače přivedou na web v průměru 30 % lidí. Optimalizace pro vyhledávače, která představuje stabilní zdroj návštěvnosti, tak nabývá na důležitosti.

Je PPC reklama výhodnější než SEO?

PPC (pay per click) reklama představuje rychlou možnost umístění ve výsledcích vyhledávání na předurčených pozicích. Web navíc platí pouze za návštěvníky, kteří se na něj skutečně dostanou kliknutím na danou reklamu. Neplatí se tedy za zobrazení reklamy, což může být na první pohled lákavé. Optimalizace pro vyhledávače naopak ztvárňuje dlouhodobý proces úpravy webu a jeho obsahu a odkazového profilu na několika úrovních. SEO je dnes považováno za strategické rozhodování, které ovlivňuje úspěch webu v dlouhodobém horizontu. TENTO článek popisuje, jak optimalizaci pro vyhledávače zapojit do online marketingu.

Dva typy faktorů optimalizace

Každý web vyžaduje individuální SEO, které se dělí následovně:

On-page faktory – Jak už napovídá název, jedná se o činnosti týkající se přímo obsahu webu, jeho struktury atd. Do této kategorie optimalizace tak spadá nastavení a kódování obsahu webu, jeho struktura, funkce, vnitřní odkazy apod. Za zmínku také stojí frekventovanost aktualizací a přidávání nového obsahu, stáří domény a samozřejmě práce s klíčovými slovy.

Off-page faktory – Hlavním obsahem off-page SEO je zacházení se zpětnými odkazy vedoucími z jiných webů na ten váš. Vyhledávače hodnotí jak množství, tak kvalitu a tematickou relevanci odkazů neboli již zmiňovaný odkazový profil. Další informace o off-page faktorech ZDE.

Zásadní jsou klíčová slova

Správné použití klíčových slov je základem optimalizace pro vyhledávače. Klíčová slova musí odpovídat charakteru webu a jeho produktům, službám, článkům v blogu nebo jednoduše: obsahu. Zároveň je musí lidí skutečně zadávat do vyhledávání. Pokud jsou na web umístěna klíčová slova s velice nízkou hledaností nebo dokonce žádnou, návštěvníky nepřivedou, protože těmito způsoby (frázemi) daný obsah hledá jen málo lidí, nebo dokonce nikdo.

Klíčová slova by měla být vložena v titulcích a popiscích stránek. Měla by být zvýrazněna také v textu na stránce, například umístěním do nadpisů nebo tučně označena. Výsledek však musí vypadat přirozeně, článek by neměl být koncipovaný pouze na základě klíčových slov. Unikátní obsah tvoří polovinu úspěchu!

Záleží na nadpisech, obsahu ale i odkazech

Jedním ze základních kroků optimalizace pro vyhledávače jsou správně nadefinované nadpisy a titulky. Ty ale tvoří pouhý zlomek z celkového obrazu. Webové stránky jako takové musí nabízet kvalitní a originální obsah. Jak takový obsah poznat? V první řadě se nikdy nejedná o zkopírované texty. Ty totiž nepoznají pouze čtenáři, ale především vyhledávače. Díky novým algoritmům internetových vyhledávačů se stává tvorba unikátního obsahu klíčovou. Stejně tak byste neměli mít žádný duplicitní obsah ani mezi jednotlivými stránkami vašeho vlastního webu – tedy zevnitř. Každá jednotlivá stránka musí mít svůj neduplicitní obsah, tematicky vymezený konkrétnímu produktu/službě/problematice apod.

Jak správně odkazovat?

Pokud umístíte desítky nebo stovky odkazů do různých online katalogů, s odkazováním neuspěje. Vyhledávače totiž ustavičně mění algoritmy hodnotící odkazy. Odkazový profil by tak měl být nenucený a bezprostřední. Zpětné odkazy tak musí být situovány na webech, které jsou vůči konkrétnímu webu tematicky relevantní a jejichž umístění dává smysl. Příkladem budování zpětných odkazů jsou kvalitní PR články, aktivity na sociálních sítích, komentování článků a diskusí nebo infografiky apod.

Úspěšná optimalizace tedy mimo jiné zahrnuje:

· bezproblémovou funkčnost webu, uživatelsky přátelský webdesign,
· vhodně zvolená klíčová slova,
· správně nadefinované titulky a mezititulky,
· hodnotný a originální obsah webu,
· relevantní odkazový profil.



Článek není historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.


datum vydání:
28. května 2018


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.