Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz

Cvičení našich prababiček pro krásnou postavu

původně vyšlo: Hvězda čsl paní a dívek 1926, autorka Marie Lešovská.
Zázračné pilulky na hubnutí nefungovaly v roce 1926 a nefungují ani dnes. Zkuste zlepšit svou postavu pomocí cvičení, které vám v dnešním historickém článku ukážeme.


Něco o pěstování těla

Najde se už málo dam, které jsou tak docela lhostejny ke svému zevnějšku, ale více těch, jimž na tom záleží, aby vypadaly hezky, ale — — — schází trpělivost k pěstění, aneb očekávají zázraky a když po 3—4 týdnech nezkrásní, zkoušejí opět něco jiného, tak dlouho, až si buď ublíží neb zapadnou do předešlé lhostejnosti.

Znám vás, milé dámy, vidím už ty vaše zklamané pohledy při zmínce o trpělivosti a neustálé snaze pozvolna docíliti pružnosti a štíhlosti, jaké jste se těšily v mladých letech. Jste staré, nemáte času, příležitosti, jak bych to slyšela, ale nedbám, nýbrž vás povzbuzuji a tvrdím: »Není stáří!«

Je jen únava, zpohodlnění a špatná životospráva vina na tomto neblahém pocitu. Nezkoušejte užívati žádných pilulek pro odtučnění, nedělejte žádné těžké cviky, škodí kráse právě tak, jako každá jiná dřina. Začněte hezky každé ráno aspoň 10 minut cvičiti. Postavte se nejprve do správné posice, nenapínejte nic v těle, posuňte břicho pod pasem směrem ke kříži a provádějte cviky dle vyobrazení pomalu a za hlubokého dýchání. Budete-li vytrvalé, poznáte po třech měsících nejméně, jak se celá vaše postava mění, bříško se ztrácí, boky jsou štíhlé a prsa jsou pevná jako za doby mládí.

Všechny zde uvedené cviky můžete doma bez obavy, že byste si ublížily, vykonávati, hleďte hlavně při cvičení zachovati jasnou mysl, a cítíte-li únavu, přestaňte cvičiti a odpočiňte chvíli. Hleďte dále dodati pohybům ladnosti a měkkosti, aby se vám pohyb stal příjemnou nutností a ne protivnou povinností. A nyní ještě malé poznámky k jednotlivým vyobrazením.

Cvičení 1. vyžaduje postoj rovný, ruce vztyčené, sklon k zemi, při čemž kolena se musí prohnouti vpřed a břicho zůstane lehce vtisknuté dovnitř.

Cvičení 2. je opětný sklon jednou rukou dolů ke špičce nohy, kde druhá ruka se vzadu zvedne do výše.

Cvičení 3. je základní posice ke kroužení trupem, ruce zůstanou stále u hlavy tak, jak jsou vypodobněny.

Cvičení 4. se provede přesně dle obrázku, jen že se po několika cvikách vymění postoj na druhou nohu.

Cvičení na zemi se provádí s počátku jen 2 až 3kráte a krk nesmí být napjatý. Začněte nejdříve zvedati jednu, pak druhou nohu, načež teprve obě, jak na obrázku vidíte.

Cvičení 6. prodlužuje linii zad, je rovněž velice prospěšné.


Původní zdroj historického článku:
Hvězda čsl paní a dívek 1926, autorka Marie Lešovská.



datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
5. května 2019


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.








Debata k článku Cvičení našich prababiček pro krásnou postavu


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: