Bejvávalo.cz
Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě
Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu
Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu byl fakticky zahájen 18. ledna 1911, kdy jela prvá elektrická lokomotiva po trati Desava-Bitterfeld, elektrisované to již části trati Magdeburg-Halle-Lipsko.
Tímto způsobem bylo dosaženo hodinové rychlosti již 131 km u rychlíků.
Lokomotiva, kterou předvádí náš obrázek, byla dodána Všeobecnou Elektrotechnickou Společností v Berlíně v březnu 1911 odevzdána v užívání. Má motor o výkonnosti 1000 HP, jenž jí propůjčuje tažnou sílu 5000 kg.
Dosud se elektrický pohon na jmenované dílčí trati úplně osvědčil což je znamením, že bude v brzké době přikročeno k elektrisování dalších rychlíkových tratí německých drah.
Diskuze k článku „Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě“