Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě

rubrika: historické články / železnice, původně vyšlo: Epocha 1911, autor —a.
Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Následující text pochází z roku 1911

Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu

Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu byl fakticky zahájen 18. ledna 1911, kdy jela prvá elektrická lokomotiva po trati Desava-Bitterfeld, elektrisované to již části trati Magdeburg-Halle-Lipsko.

Tímto způsobem bylo dosaženo hodinové rychlosti již 131 km u rychlíků.

Lokomotiva, kterou předvádí náš obrázek, byla dodána Všeobecnou Elektrotechnickou Společností v Berlíně v březnu 1911 odevzdána v užívání. Má motor o výkonnosti 1000 HP, jenž jí propůjčuje tažnou sílu 5000 kg.

Dosud se elektrický pohon na jmenované dílčí trati úplně osvědčil což je znamením, že bude v brzké době přikročeno k elektrisování dalších rychlíkových tratí německých drah.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1911, autor —a.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
12. ledna 2018


Diskuze k článku „Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nákupem na Hapík.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.