Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   obchod Bejvávalo.cz   •   magazín Příroda.cz   •   originální samolepky Pieris.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na obrázky DraGIF.cz

Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě
původně vyšlo: Epocha 1911, autor —a.

Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?


Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu

Elektrický pohon na hlavních drahách v Německu byl fakticky zahájen 18. ledna 1911, kdy jela prvá elektrická lokomotiva po trati Desava-Bitterfeld, elektrisované to již části trati Magdeburg-Halle-Lipsko.

Tímto způsobem bylo dosaženo hodinové rychlosti již 131 km u rychlíků.

Lokomotiva, kterou předvádí náš obrázek, byla dodána Všeobecnou Elektrotechnickou Společností v Berlíně v březnu 1911 odevzdána v užívání. Má motor o výkonnosti 1000 HP, jenž jí propůjčuje tažnou sílu 5000 kg.

Dosud se elektrický pohon na jmenované dílčí trati úplně osvědčil což je znamením, že bude v brzké době přikročeno k elektrisování dalších rychlíkových tratí německých drah.





Debata k článku 'Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě'
originální zdroj, ze kterého tento historický článek pochází:
Epocha 1911, autor —a.


datum digitalizace a zveřejnění historického článku na internetu:
12. ledna 2018



Reklama



Hledání

 

Facebook

Reklama



Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2018 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X



Naše další projekty: