Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl

rubrika: historické články / železnice, původně vyšlo: Epocha 1911, autor —S.
Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Následující text pochází z roku 1911

Obrovský železniční vůz pro dopravu děl.

Rakouské státní dráhy pořídily si pro dopravu děl pro námořní loďstvo 16tinápravový vůz, jehož nosnost je 140.000 kg.

Vůz sestává ze 2 podvozků, jež se spojují z dalších 2 podvozků po 8 dvojkolích. Oba podvozky jsou spojeny mostem, na kterém jest uložen hlavní nosný most délky 15,88 m.

Rozchod kol podvozku měří 130 m, souhrnný rozchod 8nápravového podvozku 9,30 m. Délka vozu při 15 m vzdálenosti obrtlíků nosného mostu je 27,462 m. Váha samotného vozu činí 87.140 kg, takže při úplném zatížení leží na kolejnicích váha 227.140 kg, což už přesahuje největší dovolené zatížení vrchní stavby rakouských drah pro běžný metr; z toho důvodu musila být dovolená váha nej těžšího nákladu snížena na 100.000 kg.

Tento vůz je stavěn ve strojírně Ringhoffer-ově na Smíchově a je největším železničním vozem v Rakousku.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1911, autor —S.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
28. prosince 2017


Diskuze k článku „Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2025 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.