Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   obchod Bejvávalo.cz   •   magazín Příroda.cz   •   originální samolepky Pieris.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na obrázky DraGIF.cz

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní (1907)
původně vyšlo: Epocha 1907, autor —a.

Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.

Elektrická lokomotiva Simplonské drahy. - klikněte pro zobrazení detailuElektrická lokomotiva Simplonské drahy.

Elektrické lokomotivy v Simplonském tunelu.

Elektrický pohon Simplonské trati byl již po delší dobu předmětem důkladného studia švýcarských elektrotechnických firem. Správa spolkových drah švýcarských, ač uznávala výhody toho druhu pohonu, váhala přece s jeho zavedením naponejprv na hlavní trati, která má takovou mezinárodní důležitost jako právě Simplonská.

Během času se však seznalo, že je ventilace tunelu při pohonu parním obtížnější než se předpokládalo, a pak také seznány dobré výsledky získané mezitím na pokusných tratích hlavních drah s elektrickým pohonem, takže i zde přikročeno k zavedení lokomotiv elektrických.

Vozba se na Simploně nyní provádí 1000koňovými lokomotivami na třífázový proud od švýcarské firmy Brown, Boveri & Spol. za užití proudu o napjetí 3300 volt a 15 periodách. Stroje tyto mají tři nápravy spřažené spojnicemi, které jsou bez ozubených kol hnány dvěma elektromotory pro 34 a 68 km za hodinu. Lokomotiva taková může táhnout osobní vlak o 365 T nebo vlak nákladní o 465 T. Elektricky se jezdí dosud jen na vlastní tunelové trati dlouhé 20 km; dráhu tu ujede osobní vlak ve směru Brig-Iselle za 20 min., obráceně za 30 min., nákladní vlak za 40 min.

Za elektrárny slouží strojovny, které vodní silou poháněly stroje při výstavbě tunelu. Přívod proudu je v tunelu proveden dráty zavěšenými na stropě; odvádění jeho se děje kolejnicemi. V obou konečných stanicích jest ovšem nutno měniti stroje, parní lokomotivy za elektrické.





Debata k článku 'Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní (1907)'
originální zdroj, ze kterého tento historický článek pochází:
Epocha 1907, autor —a.


datum digitalizace a zveřejnění historického článku na internetu:
14. listopadu 2017



Reklama



Hledání


Reklama

Chcete nás podpořit?

Nakupte v našem retro eshopu! Nákupem v našem obchodu podpoříte chod www.Bejvávalo.cz


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly sepsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
Nejsou na nich prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

© 2011 - 2017 Bejvávalo.cz - další publikování a šíření obsahu serveru je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.   RSS kanál serveru www.Bejvávalo.cz

  ISSN 2570-690X

Naše další projekty: