Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní
původně vyšlo: Epocha 1907, autor —a.

Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.


Elektrické lokomotivy v Simplonském tunelu.

Elektrický pohon Simplonské trati byl již po delší dobu předmětem důkladného studia švýcarských elektrotechnických firem. Správa spolkových drah švýcarských, ač uznávala výhody toho druhu pohonu, váhala přece s jeho zavedením naponejprv na hlavní trati, která má takovou mezinárodní důležitost jako právě Simplonská.

Během času se však seznalo, že je ventilace tunelu při pohonu parním obtížnější než se předpokládalo, a pak také seznány dobré výsledky získané mezitím na pokusných tratích hlavních drah s elektrickým pohonem, takže i zde přikročeno k zavedení lokomotiv elektrických.

Vozba se na Simploně nyní provádí 1000koňovými lokomotivami na třífázový proud od švýcarské firmy Brown, Boveri & Spol. za užití proudu o napjetí 3300 volt a 15 periodách. Stroje tyto mají tři nápravy spřažené spojnicemi, které jsou bez ozubených kol hnány dvěma elektromotory pro 34 a 68 km za hodinu. Lokomotiva taková může táhnout osobní vlak o 365 T nebo vlak nákladní o 465 T. Elektricky se jezdí dosud jen na vlastní tunelové trati dlouhé 20 km; dráhu tu ujede osobní vlak ve směru Brig-Iselle za 20 min., obráceně za 30 min., nákladní vlak za 40 min.

Za elektrárny slouží strojovny, které vodní silou poháněly stroje při výstavbě tunelu. Přívod proudu je v tunelu proveden dráty zavěšenými na stropě; odvádění jeho se děje kolejnicemi. V obou konečných stanicích jest ovšem nutno měniti stroje, parní lokomotivy za elektrické.



původ historického článku:
Epocha 1907, autor —a.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
14. listopadu 2017



Debata k článku 'Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní '






Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2018 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty:

Zajímavé odkazy: Webhosting, Aplus Hotel - levné ubytování v Praze

Chcete zde být také uvedeni? Kontaktujte nás.