Přeměna obyčejného kola v motorku.
Přinesli jsme již lonského roku obrázek zařízení, jakým možno obyčejný bicykl přidáním příslušných součástí přeměniti v motocykl, aniž by se konstrukce kola musila měnit.
Podobného něco, ač provedeného jiným způsobem, předvádí také dnešní naše vyobrazení.
Jak z něj patrno, je motor s příslušenstvím přišroubován do rámu kola. Pohyb od něj se převádí řetězem na kolečko uložené na konci jednoho ramene úhlové páky; na krátké ose tohoto kolečka sedí s druhé strany třecí kladka opatřená silným gumovým věncem, která se zmíněnou pákou může bud na zadní kolo bicyklu přitlačit neb od něho oddálit.
Jinak jsou tu veškeré součásti jako na motorce, totiž zapalovač, nádrž na benzin, potřebné páky atd., jenže vše je pomocí šroubků a objímek přišroubováno na rám dvoj kolky, s něhož je veškeré tyto součásti možno opět bez poškození sejmout.
Plus váhy celého tohoto motorového zařízení činí asi 22 kg, stroj je 2koňový a dosáhne se jím hodinové rychlosti až asi 50 km.
témata článku:
Diskuze k článku „Jednoduchý způsob, jak si naši předci předělávali kola na motocykly“