Ztracený balík
Ztratí-li se někomu poštovní balík, má především žádati, aby ztráta byla úředně zjištěna.
Za tím účelem požádá — zaplatě poplatek 25 h — kterýkoli (ale ovšem nejlépe podací) poštovní úřad o zavedení poptávacího řízení (§178 pošt. řádu).
Při tom musí se však vykázati podacím lístkem (podatkou), na jehož rubu mu poštovní úřad pak potvrdí, že toho a toho dne žádal o zavedení poptávacího řízení a opatří rub podatky razíkem úřadu. Ztratí-li kdo podatku, vystaví mu poštovní úřad novou za poplatek 25 h.
Po skončeném poptávacím řízení vyrozumí poštovní úřad stranu, která žádala o zavedení tohoto řízení, písemně o výsledku jeho.
Zjištěna-li takto úředně ztráta, musí odesílatel písemně požádati podací úřad o náhradu a při tom přesně udati obsah balíku a cenu jednotlivých předmětů (nestačí tedy údaje na př. prádlo, šaty, požívatiny, galanterni zboží, léčiva a pod.) Cenu nutno prokázati (účtem nebo pod.), u potravin dlužno opatřiti si potvrzení městského úřadu o obecné ceně předmětu ztraceného v době a místě podání.
Žádost o náhradu (nekolkovaná !) musí býti podána nejdéle do šesti měsíců po dodání zásilky (počítá se od 1. dne příštího měsíce po podání zásilky). Odesílateli se vrací také poštovní poplatky (ale nikoli cena průvodky).
témata článku:
Diskuze k článku „Ztratila vám pošta balík? Takhle se to řešilo kdysi“