Proč české automobilky ignorovaly první autosalon v Brně

rubrika: historické články / automobily a motocykly, původně vyšlo: Národní listy - 1928, autor neuveden.
Brněnský autosalon dlouhá léta patřil mezi významnou a oblíbenou akci pro všechny tuzemské fanoušky motorismu. Na začátku ale autosalon v Brně většina českých výrobců automobilů záměrně ignorovala. Proč to tak bylo se dozvíte v článku z roku 1928.
Následující text pochází z roku 1928

Zahájení I. Mezinárodního autosalonu v Brně.

Po prvé letos pořádá se na brněnské půdě Mezinárodní autosalon, ač Brno svojí centrální polohou může přinésti automobilovému průmyslu řadu výhod.

Ovšem, musíme připustiti, že v Brně není dosud vhodných místnosti k výstavě, což však bude nyní odstraněno vybudováním zemského výstaviště, a doufejme, že letošní prvý Autosalon nebude též posledním.

I. mezinárodní autosalon, pořádaný Svazem obchodníků a živnostníků pro obor automobilový v Praze, byl včera slavnostně zahájen za přítomnosti oficielních zástupců a velké účasti obecenstva.

Po zahrání slavnostních fanfár vojenskou hudbou ujal se slova p. Tesárek, jenž po uvítání přítomných poděkoval všem kdo přičinili se o uspořádání autosalonu.

V dalším naznačil důvody, které přiměly Svaz pořádati Autosalon v Brně.

S politováním konstatoval, že Autosalonu neúčastní se domácí firmy a vyslovil přesvědčení, že příští Autosalon bude již opět společný.

Potom prohlásil Autosalon za otevřený. Německý proslov učinil ředitel Kittnar.

Brněnský Autosalon umístěn jest v sále sokolského Stadia a přilehlých paviloncích a prostorách. Celková výstavní plocha činí 5.000 čtver. metrů. Tato jest však nedostatečnou a kdyby se mělo vyhověti všem firmám, bylo by bývalo potřebí dalších 3000 m².

Autosalonu se účastní 82 firmy (z toho 2 domácí), které celkem vystavují 94 různé značky a množství krásných nových typů.

Uspořádání výstavy jest velice pěkné a tato těší se zasloužené přízni obecenstva. Brněnský Autosalon potrvá do 15. dubna.


Původní zdroj historického článku:
Národní listy - 1928, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
27. května 2020


Diskuze k článku „Proč české automobilky ignorovaly první autosalon v Brně“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nejčtenější články
za posledních 30 dní

Nákupem na Hapík.cz
podpoříte chod našeho serveru




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.