Naše projekty:   originální samolepky na stěnu Pieris.cz   —   magazín Příroda.cz   —   efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Bejvávalo.cz

nejnavštěvovanější český server věnovaný historii

Historie komerčních rádií: proč se místo zpráv začala vysílat jen reklama s hudbou

původně vyšlo: Národní listy - 1924, autor neuveden.
Poslech rádia si bez neustálých reklam prokládaných písničkami snad už ani neumíme představit. Začátky rozhlasu ale byly jiné. Článek z roku 1924 vám popíše, jak a kde se tehdy rozhlasové začalo měnit do dnešní podoby a jaká v těchto dobách byla cena reklamy v rozhlase.


Broadcasting v Americe prodělává.

Koncem r. 1923 bylo ve Spojených Státech 850 společností, vysílajících broadcasting, plné 400 z nich však upustily dnes vůbec od vysílání zpráv.

V Americe totiž neplatí majitelé přijímacích stanic žádné předplatné za vysílání zpráv; doposud byly vysílací stanice vydržovány továrnami na radiopřístroje, dnes je však americký tisk nasycen, odbytu není a továrny se zdráhají broadcasting vydržovat.

Proto si dávají dnes vysílací společnosti platit od toho, jehož zprávy vysílají, jemuž „prodávají vzduch“.

Za 10 minut se platí 100 dolarů, za hodinu 400.

Proto omezuje se americký broadcasting dnes na vysílání placených zpráv politických, agitačních řečí, náboženských kázání, a ovšem na reklamu.

Takové zprávy však posluchače brzo omrzejí, a proto musejí být prošpikovány programem zábavným, zpěvem, hudbou nebo nejnovějšími zprávami.

V celku lze říci, že radiová horečka v Americe mizí, radio přestává býti modou a stává se tím, čím skutečně býti má: prostředkem k nejrychlejšímu sdělování zpráv.

Nás ovšem radiová horečka teprve čeká.


Původní zdroj historického článku:
Národní listy - 1924, autor neuveden.




datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
11. října 2020


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.








Debata k článku Historie komerčních rádií: proč se místo zpráv začala vysílat jen reklama s hudbou


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2020 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.