Jak vypadla prababička dnešních ještěrek a co už tehdy dokázala uzvednout?

rubrika: historické články / automobily a motocykly, původně vyšlo: Vynálezy a pokroky 1913, autor V. Štk.
Elektrické vysokozdvižné vozíky, často zvané ještěrky, patří neodmyslitelně k výbavě každého skladu. Kde se ale začaly používat a co tehdy dokázaly? S tím vás seznámí článek z roku 1913.
Následující text pochází z roku 1913

Nádražní jeřábový vozík.

V jednom nádraží v New Yorku jsou v používání elektrické vozíky s jeřábem.

Dva elektromotory, z nichž jeden je k pohonu vozu, druhý k pohonu jeřábu, hnány jsou akkumulátorovou batterií na voze umístěnou.

Jeřáb o zdvihu 3 až 3,7 m unese až 250 kg. Při zkouškách naloženo 60000 balíků bavlny po 225 kg za 10 hodin, při čemž jeřábový vozík konal cestu 900 m, trvající asi 12 minut. Cena 1 tun-km činí asi 60 hal. Jiný vozík s jeřábem, opatřený dvěma vozíky vlečnými, naložil 45000 kg konserv za 17 hodin.

Ježto se tyto vozíky pro malou vzdálenost náprav lehce otáčejí i na malém prostoru, lze jich používati i na dvorech dílen a továren.


Původní zdroj historického článku:
Vynálezy a pokroky 1913, autor V. Štk.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
29. září 2018


Diskuze k článku „Jak vypadla prababička dnešních ještěrek a co už tehdy dokázala uzvednout?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.