Jak se stavěl nový železniční most na Berounce?

rubrika: historické články / architektura a stavebnictví, původně vyšlo: Vynálezy a pokroky 1910, autor B. Stefan.
Zajímá vás, jak se u nás kdysi stavěly železniční mosty? Seznámí vás s tím náš historický článek z roku 1910.
listování v kapitolách článku 'Jak se stavěl nový železniční most na Berounce?'
  1. Kapitola 1
  2. Kapitola 2
další »

Následující text pochází z roku 1910

Stavba nového železničního mostu.

Mezi stanicemi c. k. st. drah Radotínem a Dobřichovicemi, blíže zastávky Všenory, staví se na trati bývalé české západní dráhy nový železný most přes řeku Berounku.

Starý tamější most jednokolejný o délce 150,6 m měl tři otvory o světlostech 60,5 + 60,4 + 22,0 m a spočíval na dvou pilířích návodních a dvou pobřežních, založených pomocí jímek prostě v písčité půdě základní ve hloubce 2 m pod normální vodou; pouze starý pilíř pobřežní na straně pražské sedí na skalnatém břehu. Následkem zřízení druhé koleje na trati ze Smíchova do Berouna bylo nutno tento jednokolejný most odstraniti a nahraditi mostem dvoukolejným.

Při této příležitosti zvětšuje se zároveň délka mostu směrem k Berounu na 170,3 m, aby vysoké vody řeky Berounky měly v


listování v kapitolách článku 'Jak se stavěl nový železniční most na Berounce?'
  1. Kapitola 1
  2. Kapitola 2
další »

Původní zdroj historického článku:
Vynálezy a pokroky 1910, autor B. Stefan.


datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
31. července 2018


Diskuze k článku „Jak se stavěl nový železniční most na Berounce?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.