Tragédie: ztroskotání lodě Gneisenau přímo v přístavu, desítky mrtvých!

rubrika: historické články / námořnictvo a lodě, původně vyšlo: Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Katastrofu, při které přišly o život desítky námořníků z německé parní korvety SMS Gneisenau, popisuje článek z roku 1901.
Následující text pochází z roku 1901

Ztroskotaná německá loď »Gneisenau«.

Námořní neštěstí hrozného druhu událo se dne 16. prosince v přístavu Malagy, jednom z nejstarších španělských měst a nejproslulejších přístavišť v moři Středozemním.

Německá loď »Gneisenau« ztroskotala se těsně před přístavem, při čemž neméně než 40 mužů s kapitánem S. Kretschmannem přišlo o život. Náhle přihnavší se orkán vrazil do lodi, která ležela východně od přístavu, tak prudce, že mamo bylo úsilí plavců dostati se proti němu do přístavu.

Loď před očima přichvátavšího jí na pomoc španělského námořnictva rozbila se o přístavní zdi a ponořila se i se vším mužstvem.

Kapitán Kretschmann setrval do poslední chvíle hrdinně na svém místě a nalezl i se svým mužstvem hrob ve vlnách mořských.


Původní zdroj historického článku:
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
15. dubna 2018


Diskuze k článku „Tragédie: ztroskotání lodě Gneisenau přímo v přístavu, desítky mrtvých!“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.