Elektrický vozík na dopravu zavazadel.
Stálý vzrůst počtu cestujících a hlavně jejich zavazadel vynutil si pomoc všemocné elektřiny i v dopravě zavazadel po nádraží, neboť na vlečení plného obyčejného zavazadlového vozíku, na nějž se beztak mnoho nenaloží, je třeba už několika lidí.
Ne každé pak nádraží se může pochlubit oním nejdůmyslnějším zařízením na vykládání a transport zavazadel, samočinnými pásovými transportéry, na něž se u vagonu zavazadlo vsune, a jež ho samy dovezou na žádané místo.
Sáhla tedy americká světoznámá Pensylvania Railroad Company po jiných prostředcích méně složitých a nákladných; neboť proč by nemohly být zavazadlové vozíky poháněny elektricky?
Vozíky ty pojmou mnohem více nákladů než staré, plošina jejich pro usnadnění nakládání je nízko, takže kola opatřená pryžovými obručemi jsou malého průměru. Proud skýtá batterie Edisonových akkumulatorů umístěná mezi nápravami.
Na předku vozíku je stanovisko řidičovo, a proud může býti spuštěn teprv tehdy, když řidič zaujmul své místo na stupátku; jakmile seskočí, proud se přeruší a vozík stane.
Je to provedeno proto, aby se snad vozík někdy „nesplašil“ a nevjel do cesty vlaku neb mezi obecenstvo.
témata článku:
Diskuze k článku „První elektrický vozík na dopravu zavazadel na nádraží“