Naše projekty: originální samolepky na stěnu Pieris.czmagazín Příroda.czobchod s plastikovými modely Plastikáče.czefektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Renovace rachotin aneb kterak dva chlápci z Anglie začali vracet lesk starým autům (PR)

článek je inzerce, nejde o historický text
Když se Gus Gregory a Will Trickett rozhodli, že odejdou z práce, aby se mohli na plný úvazek věnovat renovacím rachotin, lidé okolo nich si klepali na čelo. Oni ale šli za svým snem. Až tak daleko, že o nich natočili dokumentární seriál.


Renovace rachotin

Oba měli našetřených 15 tisíc liber, za které nakoupili 13 starých aut na přestavbu. Aby zaplatili náklady i investovaný čas, museli z každé proinvestované libry udělat aspoň dvě. A otočit jedno auto za týden.

Nešlo jim ale jen o zisk. Stále častěji se hovoří o tom, že dnešní auta na rozdíl od těch starších, nemají duši. Že jsou to jenom přibližovadla, která za pět let vyměníme za nová, a kromě zvýšené míry pohodlí, nám toho moc neříkají. Že taková kvalitní a spolehlivá auta, jaká se vyráběla mezi 60. a 90. lety 20. století, už se nevyrábějí a bohužel nejspíš vyrábět nebudou.

S tím se Will a Gus nechtěli smířit a kromě zisku je motivuje i návrat zašlé slávy strojům, které pomalu mizí ze silnic, přestože ještě před takovými deseti, patnácti lety byly docela běžnou součástí koloritu. Hodit takové vozy na vrakoviště je pochopitelně jednoduché řešení, protože za běžných podmínek se je často nevyplatí opravovat, ale pokud máte elán a dáte do toho srdce, dokážete obdivuhodné věci.

Výše zmínění chlápci, kterým chybí vůně benzínu a ruce zamaštěné od oleje, patří právě k takovým srdcařům s elánem, a tak se znovu vracejí v druhé sérii dokumentárního seriálu Renovace rachotin (v angličtině Flipping Bangers), ve které se jim daří přivádět zpět k životu auta, kterých se jim zželelo.

Našince může potěšit zařazení Škody Estelle, vývozové verze „stopětky“, která v jejich pojetí vypadá opravdu famózně. Kromě toho zde máme pár čistě britských záležitostí, k nimž patří dvojice strojů u nás téměř neznámé značky Reliant (Kitten a Scimitar GT), MG MGB, Morris Minor, Rover Maestro či Rover 200 Coupé. A nakonec evropské záležitosti typu Audi, BMW, Citroënu XM, VW Brouka nebo Saaba.

V poslední době se často hovoří o ekologii. K té je však možné mít několik různých přístupů, a jedním z těch rozumných je využití principu reuse (opětovného použití), na který se často zapomíná. Obnova starých věcí však není jen ekologická (tím, že se nemusí vyrábět nové věci, se ušetří velká spousta energie), ale také jaksi historicky-vědomá.

Renovací starých věcí totiž dokazujeme, že si vážíme práce našich předků. A to by nás na tom všem, kromě dobrého pocitu z vykonané práce, mělo těšit nejvíc.

Guse Gregoryho a Willa Tricketta tohle bezpochyby těší. A rádi se o svoje pocity podělí s ostatními v seriálu Renovace rachotin, který mohou fanoušci vidět na kanálu Viasat Explore od pondělí 3. června ve 21.00 hod. www.viasatexplore.cz



Článek je INZERCE, nejde o historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.
V případě Vašeho zájmu mít na www.bejvavalo.cz svou reklamu nás neváhejte kontaktovat.

datum vydání:
30. května 2019


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.




Novinka: kniha Bejvávalo

Kniha Bejvávalo Vám nabízí 111 zajímavých historických článků ze všech oborů, doplněných o původní fotografie, ilustrace, dobové reklamy a kreslené vtipy. K zakoupení v každém dobrém knihkupectví.




Debata k článku Renovace rachotin aneb kterak dva chlápci z Anglie začali vracet lesk starým autům (PR)


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: