Rok 1932: Proč podnikatel najel autem do skupiny lidí?

původně vyšlo: Lidové noviny - 1932, autor zg.
Srazit autem několik osob, navíc včetně maminky s novorozencem v kočárku, to je jistě noční můra řady řidičů. A přesně něco takového v roce 1932 za volantem svého vozu spáchal jistý majitel továrny ze Zlína. Dobový článek vás seznámí s příčinou i následky této autonehody.


Autem do skupiny lidí.

V pátek odpoledne jel továrník Bohumil Lacina ze Zlína v Malenovské ve Zlíně s osobním autem, při čemž mu vběhl do jízdní dráhy tříletý Jaroslav Andrýsek.

Lacina, který sám auto řídil a jel rychle, stočil auto napravo, chlapce povalil a způsobil mu menší poraněni. Při tom vjel autem na chodník a tam najel na dvě ženy, z nichž jedna, Karla Pulišová, vezla dětský kočárek a v něm kojence.

Kočárek byl při nárazu auta úplně rozdrcen a dítě jen náhodou nebylo zraněno.

Vedle kočárku šla 60letá Františka Bečicová z Trnavy, která při nárazu byla autem odhozena na sedm kroků daleko a má otřes mozku a četné pohmožděniny. Byla odvezena do Baťovy nemocnice.


Původní zdroj historického článku:
Lidové noviny - 1932, autor zg.



datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
17. února 2022


Diskuze k článku „Rok 1932: Proč podnikatel najel autem do skupiny lidí?“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nabízíme v eshopu
Obchod.Bejvávalo.cz




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2022 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.