Prodeje přes e-shopy v posledním roce prudce vzrostly

článek je inzerce, nejde o historický text
Jak pandemie měnila a mění sektor e-commerce? O nových trendech v této oblasti si přečtěte v našem článku!


Nákupy zboží, a to nejen elektroniky, oblečení, ale v poslední době už i nábytku, strojů, materiálu či nářadí se stále více přesouvají do internetových obchodů. Svět se nepřetržitě digitalizuje, všimli jste si že?

Dnes si patrně už neumíme představit den, kdy neotevřeme internetový vyhledávač. A bylo by bláhové předpokládat, že dojde k obratu. Právě naopak, technický pokrok bude nadále gradovat a online život si jistě zachová minimálně stejné postavení jako dosud.

Nákupy online jsou v kurzu

Založení e-shopu je ve srovnání s kamennou prodejnou nejen finančně zajímavější a organizačně snadnější, ale také existenčně jistější. Data uvádějí, že v České republice za rok 2016 působilo už 38 500 e-shopů a jejich obrat stoupl o 24 procent. V současnosti existuje internetových obchodů již bezmála 50 tisíc

Čísla budou i nadále růst, protože lidé začínají online nakupování upřednostňovat i v důsledku koronavirové pandemie. Během ní se totiž podstatně rozrostl internetový prodej nejen na tradiční rychloobrátkové segmenty, jako je výše zmíněná elektronika, kosmetika, obuv či oblečení.

Nejen v důsledku restriktivních opatření zaznamenali zvýšené obraty i hobby markety, prodejci stavebnin, kancelářského nábytku a vybavení, ale i průmyslového zboží.

Celé situaci nahrává nejen rozšíření internetu a jeho dostupnost, ale do jisté míry i pohodlný styl života, lákavější ceny, výhodné akce i snaha ušetřit volný čas. V poslední době ovšem rezonuje také bezpečnostní faktor. Mnoho lidí opustilo kanceláře a zůstalo v uplynulém období na home office. Práce z domova byla ve valné většině případů doporučována z důvodu bezpečnosti a dodržení hygienických pravidel.

Jak internet mění podnikání

Již delší dobu se ukazuje, že firma prodávající či distribuující určité zboží pouze v kamenném obchodě je vlastně mrtvá. V dnešní době je nutné fungovat na obou platformách. Díky dalším online pomůckám, jako jsou různé srovnávače či zbožové vyhledávače, se dá snadno dostat do povědomí zákazníků, kteří logicky rozšiřují reklamu a obecné povědomí o produktech té které firmy.

Dle průzkumů však poslední období ukázalo, že například celá třetina z uvedeného počtu e-shopů vnímala negativní dopad celé situace na své obchodování. To vše samozřejmě v závislosti na sortimentu a na vlastních kamenných prodejnách. Na jednu stranu zákazníci začali klást větší důraz na známost značky a důvěryhodnost obchodu. Na druhé straně měly velkou výhodou, zejména větší e-shopy, které navíc disponovaly kamennými prodejnami, kde bylo možné si objednávku vyzvednout.

Z důvodu pandemie lidé trávili více času doma a hledali způsob, jak se zabavit. Segment filmů, knih a her tak meziročně zaznamenal růst 47 procent. Prodeje sportovního zboží si oproti předchozímu roku polepšily o 43 procent, vybavení pro dům a zahradu vzrostlo o 38 procent. Výrazně vyskočily též prodeje dezinfekcí a úklidových prostředků.

Důraz na skladování a distribuci

Češi si pochopitelně navykli více nakupovat on-line potraviny a nápoje, jejichž prodeje oproti předchozímu roku stouply o 45 procent. Nejen jejich prodej, ale celkově nárůst internetových obchodů zvýšil nároky na skladování a rychlé distribuční sítě.

Pokud v kancelářských profesích zůstávali zaměstnanci na práci z domova, pak ve výrobě, ale i v různých dalších provozovnách a dílnách pokračovala prezenční práce, byť částečně omezovaná směnným provozem v rámci bezpečnostních opatření.

A právě v důsledku rozšířených nároků na lepší logistiku ve skladech došlo i k přesunu pracovníků z oborů, jejichž činnost byla z důvodu pandemie zcela utlumena právě do sektoru skladování, logistiky nebo balení zboží.



Článek není historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.


datum vydání:
2. srpna 2021


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!


Nabízíme v eshopu
Obchod.Bejvávalo.cz




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozovaný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.