Bejvávalo.cz

nejnavštěvovanější český server věnovaný historii

Prodeje přes e-shopy v posledním roce prudce vzrostly

článek je inzerce, nejde o historický text
Jak pandemie měnila a mění sektor e-commerce? O nových trendech v této oblasti si přečtěte v našem článku!


Nákupy zboží, a to nejen elektroniky, oblečení, ale v poslední době už i nábytku, strojů, materiálu či nářadí se stále více přesouvají do internetových obchodů. Svět se nepřetržitě digitalizuje, všimli jste si že?

Dnes si patrně už neumíme představit den, kdy neotevřeme internetový vyhledávač. A bylo by bláhové předpokládat, že dojde k obratu. Právě naopak, technický pokrok bude nadále gradovat a online život si jistě zachová minimálně stejné postavení jako dosud.

Nákupy online jsou v kurzu

Založení e-shopu je ve srovnání s kamennou prodejnou nejen finančně zajímavější a organizačně snadnější, ale také existenčně jistější. Data uvádějí, že v České republice za rok 2016 působilo už 38 500 e-shopů a jejich obrat stoupl o 24 procent. V současnosti existuje internetových obchodů již bezmála 50 tisíc

Čísla budou i nadále růst, protože lidé začínají online nakupování upřednostňovat i v důsledku koronavirové pandemie. Během ní se totiž podstatně rozrostl internetový prodej nejen na tradiční rychloobrátkové segmenty, jako je výše zmíněná elektronika, kosmetika, obuv či oblečení.

Nejen v důsledku restriktivních opatření zaznamenali zvýšené obraty i hobby markety, prodejci stavebnin, kancelářského nábytku a vybavení, ale i průmyslového zboží.

Celé situaci nahrává nejen rozšíření internetu a jeho dostupnost, ale do jisté míry i pohodlný styl života, lákavější ceny, výhodné akce i snaha ušetřit volný čas. V poslední době ovšem rezonuje také bezpečnostní faktor. Mnoho lidí opustilo kanceláře a zůstalo v uplynulém období na home office. Práce z domova byla ve valné většině případů doporučována z důvodu bezpečnosti a dodržení hygienických pravidel.

Jak internet mění podnikání

Již delší dobu se ukazuje, že firma prodávající či distribuující určité zboží pouze v kamenném obchodě je vlastně mrtvá. V dnešní době je nutné fungovat na obou platformách. Díky dalším online pomůckám, jako jsou různé srovnávače či zbožové vyhledávače, se dá snadno dostat do povědomí zákazníků, kteří logicky rozšiřují reklamu a obecné povědomí o produktech té které firmy.

Dle průzkumů však poslední období ukázalo, že například celá třetina z uvedeného počtu e-shopů vnímala negativní dopad celé situace na své obchodování. To vše samozřejmě v závislosti na sortimentu a na vlastních kamenných prodejnách. Na jednu stranu zákazníci začali klást větší důraz na známost značky a důvěryhodnost obchodu. Na druhé straně měly velkou výhodou, zejména větší e-shopy, které navíc disponovaly kamennými prodejnami, kde bylo možné si objednávku vyzvednout.

Z důvodu pandemie lidé trávili více času doma a hledali způsob, jak se zabavit. Segment filmů, knih a her tak meziročně zaznamenal růst 47 procent. Prodeje sportovního zboží si oproti předchozímu roku polepšily o 43 procent, vybavení pro dům a zahradu vzrostlo o 38 procent. Výrazně vyskočily též prodeje dezinfekcí a úklidových prostředků.

Důraz na skladování a distribuci

Češi si pochopitelně navykli více nakupovat on-line potraviny a nápoje, jejichž prodeje oproti předchozímu roku stouply o 45 procent. Nejen jejich prodej, ale celkově nárůst internetových obchodů zvýšil nároky na skladování a rychlé distribuční sítě.

Pokud v kancelářských profesích zůstávali zaměstnanci na práci z domova, pak ve výrobě, ale i v různých dalších provozovnách a dílnách pokračovala prezenční práce, byť částečně omezovaná směnným provozem v rámci bezpečnostních opatření.

A právě v důsledku rozšířených nároků na lepší logistiku ve skladech došlo i k přesunu pracovníků z oborů, jejichž činnost byla z důvodu pandemie zcela utlumena právě do sektoru skladování, logistiky nebo balení zboží.





Článek není historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.


datum vydání:
2. srpna 2021


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Nabízíme Vám také možnost zveřejnění reklamního článku, kterým můžete oslovit tisíce našich čtenářů.




Nabízíme v eshopu
Obchod.Bejvávalo.cz




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2021 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.