Revoluční řiditelná vzducholoď

rubrika: historické články / letectví a vzduchoplavba, původně vyšlo: Epocha 1909, autor —a.
Řiditelnost velkých vzducholodí byla vždy jedním z jejich největších problémů. Originálním způsobem se ho v roce 1909 pokusil vyřešit konstruktér Roessler z německého Augsburgu.
Následující text pochází z roku 1909

Roessler-ova vzducholoď,

kterou spatřujem na obrázcích je novým a řekněme přímo šťastným zlepšením řiditelných ballonů typu Zeppelin-ova.

Konstruktér její, inženýr v Augsburku, rozdělil ballon tuhé soustavy na tři díly od sebe úplně oddělené, usazené na silné hliníkové ose, na níž jsou dvě vrtule a kormidlo.

Osa ta je dutá a slouží zároveň za nádrž na vodík, jenž je v ní nahromaděn pod tlakem 3 at.

Tato myšlenka jakož i okolnost, že vrtule jsou v těžisku celého systému, je velikou samozřejmou výhodou vynálezu Roessler-ova, jemuž však nepřísluší její priorita, neboť již před časem byly navrhovány — ač ovšem neprovedeny — podobné konstrukce v Belgii a Francii.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1909, autor —a.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
7. září 2017


Diskuze k článku „Revoluční řiditelná vzducholoď“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.