Naše projekty:   magazín Bejvávalo.cz   •   samolepky na stěnu Pieris.cz   •   magazín Příroda.cz   •   plastikové modely Plastikáče.cz   •   převod PDF na GIF animace DraGIF.cz
Stoletý poštovní elektromobil, který dodnes překvapuje svou konstrukcí: Blesková výměna akumulátorů, geniálně...
Blesková výměna akumulátorů, geniálně jednoduchý elektrický diferenciál a na svou dobu vysoký výkon. Přesně takový byl poštovní elektromobil, který vám podrobně popíše historický článek z roku 1904.
Renovace rachotin aneb kterak dva chlápci z Anglie začali vracet lesk starým autům (PR): Když se Gus Gregory a Will Trickett rozhodli, že...

Renovace rachotin aneb kterak dva chlápci z Anglie začali vracet lesk starým autům (PR)

Když se Gus Gregory a Will Trickett rozhodli, že odejdou z práce, aby se mohli na plný úvazek věnovat renovacím rachotin, lidé okolo nich si klepali na čelo. Oni ale šli za svým snem. Až tak daleko, že o nich natočili dokumentární seriál.
Český traktor, vyráběný už v roce 1911 v Mladé Boleslavi: Když se řekne český traktor, tak vás asi...

Český traktor, vyráběný už v roce 1911 v Mladé Boleslavi

Když se řekne český traktor, tak vás asi napadne hlavně značka Zetor. Článek z roku 1911 vám ale představí daleko starší zemědělský stroj, pocházející z Mladé Boleslavi.
Epocha 1911, autor —s.
Odvážná cesta dávných motorkářů na křest svého dítěte: Vyrazit na křtiny spolu se šťastnou maminkou a...

Odvážná cesta dávných motorkářů na křest svého dítěte

Vyrazit na křtiny spolu se šťastnou maminkou a čerstvým miminkem v autosedačce autem není nic divného. Ale vyrazit i s novorozencem ke křtu na motorce? To rozhodně běžné není. A co teprve v roce 1906, ze kterého je náš historický článek.
Světozor 1906, autor neuveden.
Automobilový vlak, nadějný vynález z dávné minulosti: Na dopravu velkého množství lidí je vlak...

Automobilový vlak, nadějný vynález z dávné minulosti

Na dopravu velkého množství lidí je vlak ideální dopravní prostředek. Jak to ale udělat v místech, kde nevedou žádné koleje? Řešením může být hromadný dopravní prostředek pojmenovaný automobilový vlak, který vám představí článek z roku 1904.
Světozor 1904, autor neuveden.
Zajímavý chladič  motoru, kombinovaný se setrvačníkem: Spalovací motory je třeba chladit, tak proč ke...

Zajímavý chladič motoru, kombinovaný se setrvačníkem

Spalovací motory je třeba chladit, tak proč ke chlazení nevyužít jinou potřebnou součást spalovacího motoru? Zajímavé řešení vám popíše článek z roku 1912.
Epocha 1912, autor —a.
Jaké byly první trolejbusy a zajímavý důvod, proč se u nás nemohly rozšířit: Využíváte při cestách po městě hromadnou...

Jaké byly první trolejbusy a zajímavý důvod, proč se u nás nemohly rozšířit

Využíváte při cestách po městě hromadnou dopravu? Jak fungovaly a kde jezdily první trolejbusy, tehdy označované jako tramvaje bez kolejí, o tom vás bude podrobně informovat článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor Kar. J. Landa.
První automobil pro papeže, neboli papamobil: Papežova auta budí pozornost dodnes, a to nejenom...

První automobil pro papeže, neboli papamobil

Papežova auta budí pozornost dodnes, a to nejenom u věřících. Článek z roku 1908 vám ukáže, jak to vše začalo a kdo ho tehdy papeži daroval.
Světozor 1908, autor neuveden.
Náročná testovací dálková jízda historických náklaďáků: Už dávní konstruktéři dobře věděli, že...

Náročná testovací dálková jízda historických náklaďáků

Už dávní konstruktéři dobře věděli, že reálná spolehlivost automobilu se nejlépe projeví za normálního provozu. Jednu dlouhou testovací a zároveň i propagační jízdu několika různých nákladních automobilů vám popíše článek z roku 1909.
Světozor 1909, autor neuveden.
Pařížská novinka - patrový autobus: Patrové autobusy máme spojené především s...

Pařížská novinka - patrový autobus

Patrové autobusy máme spojené především s Anglií. Jak vám ale ukáže náš článek z roku 1908, tak patrové autobusy jezdily i v Paříži a služeb jejich předchůdců rád využíval i spisovatel Viktor Hugo.
Světozor 1908, autor neuveden.
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 další
Celkem 10 stránek, zobrazit poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání včetně původních obrázků.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.

Pokud chcete náš obsah převzít nebo máte zájem u nás zveřejnit svůj PR článek, tak nás prosím kontaktujte.

© 2011 - 2019 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.



Naše další projekty: