Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR): Hlavní město Praha patří mezi atraktivní…
Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel.
Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?: V dávných dobách velkého provozu parních…

Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?

V dávných dobách velkého provozu parních lokomotiv bylo nezbytné pravidelně čistit znečištěné tunely. Článek z roku 1905 vám přiblíží, jakým způsobem se to tehdy provádělo.
Epocha 1905, autor —a.
První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?: Vysoká vedra umí být ve městech velmi…

První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?

Vysoká vedra umí být ve městech velmi nepříjemná. Věděli to už naši předci a řešili to například elektrickými kropícími tramvajemi. Jednu takovou vám detailně popíše náš článek z roku 1906.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. K Št—an.
O americké železnici a jejich zvláštnostech: Americká železnice má oproti zbytku světa řadu…

O americké železnici a jejich zvláštnostech

Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Epocha 1899, autor neuveden.
Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?: K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič,…

Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?

K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.
Epocha 1903, autor J.J.
Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí: Jak na tom byla na začátku minulého století…

Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí

Jak na tom byla na začátku minulého století americká železnice s přesností jízdy na čas, nebo jak byla v Americe omezená maximální rychlost vlaku? To a další zajímavé informace vám přiblíží historický článek z roku 1910.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Zdravotnický vlak, určený k rychlé pomoci na místě železničních katastrof: Železniční neštěstí bývají velmi vážná s…

Zdravotnický vlak, určený k rychlé pomoci na místě železničních katastrof

Železniční neštěstí bývají velmi vážná s desítkami zraněných. Jak popisuje článek z roku 1909, tak v Německu k řešení takových katastrof začali používat speciálně vybavené záchranné vlaky.
Illustrovaný svět 1903, autor neuveden.
O budování parní úzkorozchodné dráhy Smečno-Slané a dalších českých úzkokolejkách: Zajímá vás, jaké parametry měla úzkorozchodná…

O budování parní úzkorozchodné dráhy Smečno-Slané a dalších českých úzkokolejkách

Zajímá vás, jaké parametry měla úzkorozchodná železnice budovaná hrabětem Jindřichem Clam-Martinic a kde u všude u nás fungovaly další úzkokolejky? S tím vás seznámí náš historický článek z roku 1905.
Epocha 1905, autor K.H.
Neuvěřitelný rychlostní závod cyklistů s parním rychlíkem: Mohou cyklisté uspět při rychlostním souboji…

Neuvěřitelný rychlostní závod cyklistů s parním rychlíkem

Mohou cyklisté uspět při rychlostním souboji proti rychlíku? Skupina špičkových závodních cyklistů na šestimístném kole se o to pokusila! Výsledek vám prozradí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.
Nebezpečný azbest jako surovina pro výrobu železničních pražců?: Jak zvýšit pohodlí při jízdě po železnici?…

Nebezpečný azbest jako surovina pro výrobu železničních pražců?

Jak zvýšit pohodlí při jízdě po železnici? Například pomocí pražců vyrobených z azbestu a cementu. Jejich výhody vám popíše článek z roku 1925.
Vynálezy a pokroky 1925, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 7 | 8 [ 9 ]  10 | 11 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.