Naše projekty:   Obchod.Bejvávalo.cz  —  originální samolepky na stěnu Pieris.cz  —  magazín Příroda.cz  —  efektní sdílení PDF souborů DraGIF.cz

Bejvávalo.cz

nejnavštěvovanější český server věnovaný historii

Rubrika: ŽELEZNICE

Jak se váží parní lokomotivy : Přesné vážení parních lokomotiv těžkých...

Jak se váží parní lokomotivy

Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km : Když se dnes úřady stěhují do jiného městy,...

Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km

Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva Cornwall : Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s...

Originální parní lokomotiva Cornwall

Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
Epocha 1902, — a.
Dvojitá parní lokomotiva : Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste...

Dvojitá parní lokomotiva

Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste mohli spatřit v Mexiku na příkrých svazích Cordiller. Článek z roku 1902 vám přiblíží, jaký byl důvod pro její zvláštní konstrukci.
Epocha 1902, autor —a.
První elektrická železnice v Čechách : První českou elektrifikovanou železniční dráhu...

První elektrická železnice v Čechách

První českou elektrifikovanou železniční dráhu na trase Tábor - Bechyně, kterou zkonstruoval ing. František Křižík, vám představí článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor J. A. J.
Česká parní lokomotiva serie 229 : Nová parní lokomotiva vyrobená v První...

Česká parní lokomotiva serie 229

Nová parní lokomotiva vyrobená v První Českomoravské továrně na stroje, určená pro dopravu osovních vlaků rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Její parametry vám představí dobový článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor —n.
Elektrická rychlíková lokomotiva : Rychlíková lokomotiva s elektrickým pohonem,...

Elektrická rychlíková lokomotiva

Rychlíková lokomotiva s elektrickým pohonem, aerodynamickou karoserií a nezávislým zdrojem energie v podobě tendru plného akumulátorů. Přesně taková byla lokomotiva firmy Paris-Lyon-Mediterranée z roku 1897.
Věda a práce 1900, autor J.K.
Strašidelný a zábavný dračí vlak: Vlak vypadající jako drak nebo mořský had -...

Strašidelný a zábavný dračí vlak

Vlak vypadající jako drak nebo mořský had - které dítě by se něčím takovým nechtělo svézt? Přesně takový originální vlak vozil děti i dospělé při jejich návštěvě v Paříži v zahradě Jardin d'acclimatation. Podrobnosti v článku.
Věda a práce 1901, autor J.K.
Soukromá parní železnice anglické šlechty: Přinášíme Vám dobový popis miniaturní parní...

Soukromá parní železnice anglické šlechty

Přinášíme Vám dobový popis miniaturní parní trati Westminsterského vévody z roku 1909, sloužící k přepravě šlechtických hostů a zásob.
Epocha 1909, autor —a.
Lokomotiva, poháněná stlačeným vzduchem: Vlaky ze začátku minulého století nebyly jen...

Lokomotiva, poháněná stlačeným vzduchem

Vlaky ze začátku minulého století nebyly jen parní a elektrické. Jeden z alternativních pohonů byl například stlačený vzduch. Lokomotivy tohoto typu vám popíše článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor -a.
Listování: předcházející  | 6 | 7 | 8 [ 9 ]  10 další
Celkem 10 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2021 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je soukromý projekt, provozováný už od svého začátku v roce 2011 zcela BEZ DOTACÍ či jakékoliv jiné státní podpory.