Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel.
Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?
V dávných dobách velkého provozu parních lokomotiv bylo nezbytné pravidelně čistit znečištěné tunely. Článek z roku 1905 vám přiblíží, jakým způsobem se to tehdy provádělo.
Epocha 1905, autor —a.První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?
Vysoká vedra umí být ve městech velmi nepříjemná. Věděli to už naši předci a řešili to například elektrickými kropícími tramvajemi. Jednu takovou vám detailně popíše náš článek z roku 1906.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. K Št—an.O americké železnici a jejich zvláštnostech
Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Epocha 1899, autor neuveden.Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?
K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.
Epocha 1903, autor J.J.Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí
Jak na tom byla na začátku minulého století americká železnice s přesností jízdy na čas, nebo jak byla v Americe omezená maximální rychlost vlaku? To a další zajímavé informace vám přiblíží historický článek z roku 1910.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.Zdravotnický vlak, určený k rychlé pomoci na místě železničních katastrof
Železniční neštěstí bývají velmi vážná s desítkami zraněných. Jak popisuje článek z roku 1909, tak v Německu k řešení takových katastrof začali používat speciálně vybavené záchranné vlaky.
Illustrovaný svět 1903, autor neuveden.O budování parní úzkorozchodné dráhy Smečno-Slané a dalších českých úzkokolejkách
Zajímá vás, jaké parametry měla úzkorozchodná železnice budovaná hrabětem Jindřichem Clam-Martinic a kde u všude u nás fungovaly další úzkokolejky? S tím vás seznámí náš historický článek z roku 1905.
Epocha 1905, autor K.H.Neuvěřitelný rychlostní závod cyklistů s parním rychlíkem
Mohou cyklisté uspět při rychlostním souboji proti rychlíku? Skupina špičkových závodních cyklistů na šestimístném kole se o to pokusila! Výsledek vám prozradí historický článek z roku 1901.
Illustrovaný svět 1901, autor neuveden.Nebezpečný azbest jako surovina pro výrobu železničních pražců?
Jak zvýšit pohodlí při jízdě po železnici? Například pomocí pražců vyrobených z azbestu a cementu. Jejich výhody vám popíše článek z roku 1925.
Vynálezy a pokroky 1925, autor neuveden.