Obří americký železniční most: Velká americká železnice vyžaduje velké…
Velká americká železnice vyžaduje velké železniční stavby. Jednu z nich vám popíše článek z roku 1905.
Světozor 1905, autor neuveden.
Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!: Mělo by být přes Karlův most nataženo…

Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!

[ téma: 1902, praha, tramvaj, železnice, koně, karlův most ]
Mělo by být přes Karlův most nataženo trolejové vedení a jezdit po něm normální tramvaje? Článek z roku 1902 vám popíše, jak se takovému nápadu podařilo zabránit a seznámí vás i s tím, jak to kdysi chodilo ve vedení Prahy.
Illustrovaný svět 1902, autor neuveden.
Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století: Jízda po železnici napříč Ruskem po…

Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století

[ téma: 1903, Rusko, Sibiř, železnice, magistrála ]
Jízda po železnici napříč Ruskem po transsibiřské magistrále je dodnes nezapomenutelný zážitek. Historický článek z roku 1903 vám přiblíží osobní zkušenosti, jaké o této cestě tehdy zaznamenal jeden anglický cestovatel.
Epocha 1903, autor —ý.
Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h: Článek z roku 1901 vám představí zajímavou…

Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h

[ téma: 1901, lokomotiva, železnice, rychlost ]
Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren. Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Epocha 1901, autor —a.
Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR): Hlavní město Praha patří mezi atraktivní…

Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR)

Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel.
Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?: V dávných dobách velkého provozu parních…

Jak se čistily tunely zakouřené od parních lokomotiv?

[ téma: 1905, železnice, tunel, koleje, čištění ]
V dávných dobách velkého provozu parních lokomotiv bylo nezbytné pravidelně čistit znečištěné tunely. Článek z roku 1905 vám přiblíží, jakým způsobem se to tehdy provádělo.
Epocha 1905, autor —a.
První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?: Vysoká vedra umí být ve městech velmi…

První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?

[ téma: 1906, město, prach, tramvaj, kropení ]
Vysoká vedra umí být ve městech velmi nepříjemná. Věděli to už naši předci a řešili to například elektrickými kropícími tramvajemi. Jednu takovou vám detailně popíše náš článek z roku 1906.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. K Št—an.
O americké železnici a jejich zvláštnostech: Americká železnice má oproti zbytku světa řadu…

O americké železnici a jejich zvláštnostech

[ téma: 1899, železnice ]
Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Epocha 1899, autor neuveden.
Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?: K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič,…

Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?

[ téma: 1903, železnice, pára, lokomotiva, parní stroj ]
K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.
Epocha 1903, autor J.J.
Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí: Jak na tom byla na začátku minulého století…

Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí

[ téma: 1904, železnice, usa, amerika ]
Jak na tom byla na začátku minulého století americká železnice s přesností jízdy na čas, nebo jak byla v Americe omezená maximální rychlost vlaku? To a další zajímavé informace vám přiblíží historický článek z roku 1910.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.
Listování: předcházející  | 7 | 8 [ 9 ]  10 | 11 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.