Velká americká železnice vyžaduje velké železniční stavby. Jednu z nich vám popíše článek z roku 1905.
Světozor 1905, autor neuveden.Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!
[ téma: 1902, praha, tramvaj, železnice, koně, karlův most ]Mělo by být přes Karlův most nataženo trolejové vedení a jezdit po něm normální tramvaje? Článek z roku 1902 vám popíše, jak se takovému nápadu podařilo zabránit a seznámí vás i s tím, jak to kdysi chodilo ve vedení Prahy.
Illustrovaný svět 1902, autor neuveden.Zážitky odvážného cestovatele z cesty vlakem napříč Sibiří na začátku minulého století
[ téma: 1903, Rusko, Sibiř, železnice, magistrála ]Jízda po železnici napříč Ruskem po transsibiřské magistrále je dodnes nezapomenutelný zážitek. Historický článek z roku 1903 vám přiblíží osobní zkušenosti, jaké o této cestě tehdy zaznamenal jeden anglický cestovatel.
Epocha 1903, autor —ý.Naše nejrychlejší lokomotiva s maximální rychlosti až 150 km/h
[ téma: 1901, lokomotiva, železnice, rychlost ]Článek z roku 1901 vám představí zajímavou lokomotivu serie 108 z Českomoravských strojíren. Její maximální rychlost byla tak vysoká, že jí na našich tratích ani nešlo plně využít!
Epocha 1901, autor —a.Metro Praha: rychlý a moderní způsob přepravy (PR)
Hlavní město Praha patří mezi atraktivní turistické destinace v České republice, kterou ročně navštíví tisíce turistů z tuzemska i zahraničí - z Evropy, Asie i Ameriky. Nabízí toho spoustu zajímavého ke zhlédnutí, na své si přijdou obdivovatelé historických pamětihodností, stejně jako milovníci galerií, muzeí, restaurací nebo divadel.
První kropící tramvaje - kde jezdily a jak fungovaly?
[ téma: 1906, město, prach, tramvaj, kropení ]Vysoká vedra umí být ve městech velmi nepříjemná. Věděli to už naši předci a řešili to například elektrickými kropícími tramvajemi. Jednu takovou vám detailně popíše náš článek z roku 1906.
Vynálezy a pokroky 1906, autor Inž. K Št—an.O americké železnici a jejich zvláštnostech
[ téma: 1899, železnice ]Americká železnice má oproti zbytku světa řadu rozdílů. Podrobně vám je popíše historický článek z roku 1899.
Epocha 1899, autor neuveden.Jak funguje parní lokomotiva bez hořícího uhlí a topeniště?
[ téma: 1903, železnice, pára, lokomotiva, parní stroj ]K parní lokomotivě neodmyslitelně patří topič, uhlí a ohniště. Článek z roku 1903 vám ale popíše, jak fungoval speciální typ parní lokomotivy, která nic z toho nepotřebuje.
Epocha 1903, autor J.J.Zajímavé rozdíly mezi americkou a naší železnicí
[ téma: 1904, železnice, usa, amerika ]Jak na tom byla na začátku minulého století americká železnice s přesností jízdy na čas, nebo jak byla v Americe omezená maximální rychlost vlaku? To a další zajímavé informace vám přiblíží historický článek z roku 1910.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.