Praktická parní lokomotiva spojená s jeřábem
Epocha 1911, autor neuveden.Jak se říká v jedné pohádce: malá, ale šikovná. Přesně tak by se dala označit speciální parní lokomotiva spojená s jeřábem, která při řadě různých úkolů sloužila na německé železnici. Jeřábovou lokomotivu vám popíše historický článek z roku 1911.
Srážka osobních vlaků v Praze
Na nádraží na Vyšehradě došlo k mimořádné události - srážce dvou osobních vlaků. Jak k tomu došlo a jaké mělo vlakové neštěstí následky vám popíše článek z roku 1901.
Besedy lidu 1901, autor neuveden.Revoluční hybridní parní-elektrická lokomotiva
Dieselelektrické lokomotivy jsou na železnici běžně používané. Znáte ale lokomotivy, kombinující parní stroj s elektřinou? Právě takový zajímavý stroj vám představí článek z roku 1898.
Elektřina 1898, autor prof. Dr. Vilém Kurz.Máte rádi horské dráhy? Takhle to začalo!
Svezli jste se někdy na legendární horské dráze na Coney Islandu v New Yorku? Historický článek z roku 1901 vám popíše, jak na tomto místě vznikla úplně první horská dráha.
Věda a práce 1901, autor neuveden.Rekordní ruská železnice napříč Sibiří
Jak ve svých začátcích fungovala ruská transsibiřská magistrála, jak rychle po ní jezdil vlak nebo kolik stály jízdenky? Podrobnosti o tomto dodnes rekordním železničním projektu vám představí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě
Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Epocha 1911, autor —a.Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka
Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce, se ve městech občas stávají a někdy mají i tragické konce. Přinášíme vám detailní popis jednoho z možných řešení tohoto problému, které bylo začátkem minulého století testováno v Praze.
Epocha 1902, autor A. Svoboda, vrchní inž. městských drah pražských.Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl
Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Epocha 1911, autor —S.Turbína místo parního stroje v lokomotivách?
Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní
Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor —a.