Praktická parní lokomotiva spojená s jeřábem: Jak se říká v jedné pohádce: malá, ale…
Jak se říká v jedné pohádce: malá, ale šikovná. Přesně tak by se dala označit speciální parní lokomotiva spojená s jeřábem, která při řadě různých úkolů sloužila na německé železnici. Jeřábovou lokomotivu vám popíše historický článek z roku 1911.
Srážka osobních vlaků v Praze: Na nádraží na Vyšehradě došlo k mimořádné…

Srážka osobních vlaků v Praze

Na nádraží na Vyšehradě došlo k mimořádné události - srážce dvou osobních vlaků. Jak k tomu došlo a jaké mělo vlakové neštěstí následky vám popíše článek z roku 1901.
Besedy lidu 1901, autor neuveden.
Revoluční hybridní parní-elektrická lokomotiva: Dieselelektrické lokomotivy jsou na železnici…

Revoluční hybridní parní-elektrická lokomotiva

Dieselelektrické lokomotivy jsou na železnici běžně používané. Znáte ale lokomotivy, kombinující parní stroj s elektřinou? Právě takový zajímavý stroj vám představí článek z roku 1898.
Elektřina 1898, autor prof. Dr. Vilém Kurz.
Máte rádi horské dráhy? Takhle to začalo!: Svezli jste se někdy na legendární horské dráze…

Máte rádi horské dráhy? Takhle to začalo!

Svezli jste se někdy na legendární horské dráze na Coney Islandu v New Yorku? Historický článek z roku 1901 vám popíše, jak na tomto místě vznikla úplně první horská dráha.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Rekordní ruská železnice napříč Sibiří: Jak ve svých začátcích fungovala ruská…

Rekordní ruská železnice napříč Sibiří

Jak ve svých začátcích fungovala ruská transsibiřská magistrála, jak rychle po ní jezdil vlak nebo kolik stály jízdenky? Podrobnosti o tomto dodnes rekordním železničním projektu vám představí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě: Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace…

Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě

Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Epocha 1911, autor —a.
Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka: Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce,…

Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka

Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce, se ve městech občas stávají a někdy mají i tragické konce. Přinášíme vám detailní popis jednoho z možných řešení tohoto problému, které bylo začátkem minulého století testováno v Praze.
Epocha 1902, autor A. Svoboda, vrchní inž. městských drah pražských.
Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl : Vyzbrojování našeho válečného loďstva…

Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl

Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Epocha 1911, autor —S.
Turbína místo parního stroje v lokomotivách? : Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit…

Turbína místo parního stroje v lokomotivách?

Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.
Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní : Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém…

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní

Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor —a.
Listování: předcházející  | 8 | 9 [ 10 ]  11 | 12 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2023 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.