Osmikolový automobil
původně vyšlo: Práce a vynálezy 1922, autor B

Jak zvýšit spolehlivost osobní automobilové dopravy? Jedna z možností testovaných v roce 1922 je zvětšení počtu náprav z klasických dvou na čtyři.

Osmikolový autobus - klikněte pro zobrazení detailuOsmikolový autobus
Osmikolový automobil z roku 1922.
V poslední době vynořila se myšlenka zmenšiti u automobilů možnost zlomení os zvětšením jich počtu. Proto bylo navrženo, aby vozidla byla opatřena místo dosud obvyklých čtyř kol osmi až desíti koly. Tato myšlenka byla již uskutečněna u mnohých vozů, které jezdí po kolejích, jako u větších vagonů železničních a elektrických tramwayí. Pouze u vozů, které nejezdí po kolejích, bylo zřídka zkoušeno překročiti obvyklý počet čtyř kol.

Obrázek znázorňuje pokus se zavedením 8 kol u osobního omnibusu k dopravě mezi San Franciskem a Los Angeles. Omnibus ten má 20 sedadel pro cestující a v zadní prostoře umístěna jsou zavazadla. Jeho rychlost jízdy obnáší až 88 km za hodinu. Těžiště vozidla leží nízko a jeho tvar klade vzduchu jen nepatrný odpor. Tento osmikolový omnibus urazil dosud 4500 kilometrů a dobře se osvědčil. 600 km dlouhou trať San Francisco—Los Angeles ujede za 15 hodin a 10 litrů benzinu vystačí na 40 km.

Podle zprávy „Scientific American" je jízdla v osmikolovém omnibusu tak příjemná a bezpečná, že si toto vozidlo získalo mezi obecenstvem, které dosud cestovalo železnicí, mnoho přátel.

originální zdroj, ze kterého je historický článek převzatý:
Práce a vynálezy 1922, autor B


datum digitalizace a zveřejnění historického článku na internetu:
3. července 2012




Debata k článku 'Osmikolový automobil'



Nejnovější historické články ze stejné kategorie
První trolejbusy
První trolejbusy
Trolejbusy jsou běžnou součástí větších měst. Pokud vás zajímá jak vypadaly ty první, tak si...
Přívěsný sanitní vozík u motocyklu
Přívěsný sanitní vozík u motocyklu
Využít motorku jako vojenskou sanitku? Proč ne, ve Francii s tímto nápadem přišli v roce 1926.
Automobilová pneumatika s vícedílným pláštěm
Automobilová pneumatika s vícedílným pláštěm
Výměna píchlé pneumatiky je poměrně složitá operace. Z roku 1909 pochází originální nápad, jak...
První čistící vozy
První čistící vozy
Zajištění čistých ulic je jednou z mnoha věcí, o které se musí vedení každého většího města...
Historické nákladní automobily
Historické nákladní automobily
Dá se říct, že nákladní automobily se za posledních 110 let příliš nezměnily. Již tehdy se...
První automobily s aerodynamickou karoserií
První automobily s aerodynamickou karoserií
Často se uvádí, že první aerodynamický vůz byla naše Tatra 77 z roku 1934. Není to zcela pravda, první...
zobrazit další články...

vytisknout článek


Reklama





Co je Bejvávalo.cz?

Zajímá Vás, jaký byl skutečný svět před sto lety?

Naše 'Hledání ztraceného času' nabízí jedinečný pohled na tehdejší život a nejnovější vynálezy prostřednictvím dobových článků z archivních časopisů a knih.

Všechny články včetně ilustrací uvádíme v původní podobě a psané dobovou češtinou.

Hledání


Facebook

Chcete nás podpořit?

Přidejte si na své stránky naši ikonu.
Bejvávalo.cz
Návod naleznete zde.
© 2011 - 2017 Bejvávalo.cz - další publikování a šíření obsahu serveru je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Pokud chcete nějaký obsah převzít tak nás prosím kontaktujte.   RSS kanál serveru www.Bejvávalo.cz

Historické články zveřejňujeme tak, jak byly sepsány v době svého vzniku. Nejsou na nich prováděny žádné jazykové
úpravy podle dnešního pravopisu ani opravovány původní překlepy.